Numele după căsătorie

Am fost intrebată de multe ori pana acum daca numele meu de pe Facebook e numele meu adevarat după casătorie..iar răspunsul este DA :).

Pe Luci al meu il deranjeaza că mereu atunci cand cineva mă întreaba, eu le spun istoricul, asa ca il scriu aici ca sa nu mai fie nevoie sa il povestesc, pentru ca nu ma pot abtine.

Tata provine dintr-o familie numeroasa, mai are sapte frati. Bunica desi ne iubea, spunea tot ce gandea. Cand aveam 10 ani eram in vacanta la Vaslui si bunica ii spune tatalui meu „Vai, Mircea, dar tu ai doua fete, cine o sa iti ducă numele mai departe?!” iar eu naiva la varsta aceea, am vrut sa il apar pe tata si i-am raspuns „Bunica, eu cand ma voi marita o sa imi pastrez numele”. A fost o naivitate din partea mea, dar acest raspuns si-a pus amprenta mereu asupra mea.

Luci m-a cerut in decembrie 2010 si de atunci ne-am gandit cum sa procedam. Eram usor dezamagita deoarece el nu dorea sa luam ambele nume si nici sa ia numele meu (doar e barbat adevarat). Dar o miresica draguta mi-a raspuns la dilema mea si mi-a spus ca din octombrie 2011 s-a schimbat codul civil si ca se pot face diverse combinatii cu numele. Am fost extrem de fericita…de fapt am fost amandoi!

Asa ca, pe 16 martie 2013 am devenit Larisa Țoiu-Stan iar sotul meu nu a trebuit sa facă nici o schimbare. Cu siguranta copiii mei nu vor avea numele Stan dar eu sunt mandra ca mi-am tinut promisiunea!

8 comments

  1. Eu te înțeleg că nu ai vrut să renunți la el. Și eu îmi iubesc numele, mă definește pe mine, asta-s eu și nu cred că aș putea renunța la el de bunăvoie și nesilită de nimeni.

    1. Multumesc…ma bucur ca mai sunt persoane care gândesc ca mine 🙂

  2. Imi place, felicitari iubire!

    1. Mutumesc iubire

  3. Nu inteleg treaba asta cu numele barbatului urmata asa fara nicio logica. Ca de exemplu in cazul tau . Toiu nu suna bine deloc , fara suparare.De ce sa nu ii Dai copilului numele Mai frumos? Il defineste ca si prenumele. Cu prenumele vei face la fel, Il vei da pe al strabunicului sotului pe care il chema,sa zicem Gicu?In fine….mentalitati.bafta in tot ce faci.

    1. Draga Iuliana, ideea de baza in acest articol era ca eu am putut sa imi pastrez numele mult iubit dar am putut sa iau si numele sotului meu. Daca tie ti se pare urat numele Toiu, este doar parerea ta. Intrebarea mea ar fi care este numele tau de familie? Cu ce te deranjeaza pe tine ca pe „viitorii” mei copii o sa ii cheme Toiu si de unde stii tu ce prenume o sa le dau…Te inseli, prenumele unui copil conteaza, dar nu numele. Sa stii ca sunt o persoana foarte deschisa si sa nu respect traditiile, dar ai dat acest comentariu fara sa ma cunosti. Nu stiu care e mentalitatea care ai vazut-o la mine…

      Pana la urma fiecare cuplu hotaraste deciziile cu privire la nume…si fiecare cuplu este diferit.

  4. Imi pare rau ca ai inteles gresit, interpretand ca fiind o rautate postarea mea…nici pe departe. Probabil eu am scris gresit lasand sa se inteleaga asta. Ideea era alta. Desigur ca nu ma deranjeaza pe mine numele nimanui. Eu am un nume care nu iese in evidenta cu nimic., dar nu asta conteaza. Ma refeream la o societate care ne-a format sa nu gandim logic ci sa mergem cu valul, indiferent cum. Treaba cu numele e cea mai mica problema. Cat despre faptul ca doar prenumele conteaza, eu am alta parere, dar nah…e normal ca parerile sa fie impartite. Toate cele bune .

    1. Trebuie sa fiu sinceră ca am interpretat comentariul ca fiind rautacios…Oricum sunt de acord cu gandirea logică si mergem cu valul..sau în „turma” as zice eu. Oricum, pana la urma suntem diferiti si trebuie sa respectam deciziile celorlalti.

      O zi frumoasa sa ai!

Leave a Reply

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O parte din Mine

Alege sa trăiești, alege să iubești chiar dacă îți este greu....lângă tine e mereu Dumnezeu! :))))

L. Diana

"Fashion fades, only style remains the same."Coco Chanel

TeaTime with Lilly

let's have a cup of words

Andreea Cristea Travel

Calatoreste cu Andreea Cristea

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

RĂZVAN NOVAC PHOTOGRAPHY

CĂLĂTOR, FOTOGRAF, BLOGGER

