Luna de miere in Roma

Stiu, stiu, stiu…luna de miere s-a sfarsit în septembrie dar de abia acum am avut timp să vă povestesc.

Ne-am dorit o locatie romantica, pe care să o putem vizita, nu doar plajă și soare. Am ales sa mergem in luna de miere in Roma cu aproximativ o lună înaintea nuntii deoarece este un oras care abunda in obiective turistice si atractii.

Ne-am cumpărat biletele de avion de la Wizz Air si ne-am facut rezervare pe booking pentru hotel. Biletele de avion ne-au costat aprox. 1.200 ron cu 2 bagaje mari (dus si întors). Foarte acceptabil zic eu si am ajuns destul de repede (1 h) din Timișoara. Deoarece am mers in săptamana de miere am ales un hotel frumos, de 4****: Donna Laura Palace.

Am plecat marti, la ora pranzului. Eram foarte fericiti si entuziasmati sa ne petrecem luna de miere in Roma.

Pe avion am ras, am facut poze si ne-am bucurat că suntem iar plecati.

Wizz Air Roma

Roma are două aeroporturi: Fiumicino și Ciampino. Noi am aterizat la Ciampino. De acolo ne-am luat bilete dus-întors (16 euro, 2 persoane, dus-întors) pentru autobuzul care te duce în cea mai importanta gara „Termini” si de acolo poti lua metroul pentru locatia care te intereseaza. Autobuzul a fost foarte fain, cu wi-fi si a durat jumatate de ora sa ajungem la statia Termini.

Aveam indicatiile de la Hotel, am urmarit traseele din statia de metrou si ne-am descurcat sa ajungem la locatia noastra (nu ai cum să te pierzi iar un bilet de metrou este 2 euro/pers. si este valabil 60 minute).

Hotelul arata exact cum ne imaginam iar camera noastra era foarte frumoasa. Cazarea ne-a costat aproximativ 90 euro/noapte si a trebuit sa plătim si „city tax” de 3euro/persoana/noapte.

Hotel luna de miere Roma

Hotelul nostru era la 15 minute de mers pe jos de Vatican însa în prima seara ne-am plimbat dar nu am ajuns la Vatican. Am primit o harta gratuita de la hotel si ne-am facut traseele pentru zilele următoare.

Luna-de-miere

Deoarece am plecat de acasa de dimineata si la hotel am ajuns la 16:00 p.m. ne era tare foame dar toate restaurantele erau inchise la pranz. Toate se deschide pe la 17:00 – 18:00 (sa stiti in caz ca mergeti in Roma). Pana la urma am gasit o pizzerie aproape de Castelul Sant Angelo la care am savurat o pizza cu blat alb (la ei pizza sunt puse in doua categorii: cu blat alb si blat rosu).

Pizza luna de miere Roma

De cand am fost în Roma, iubim rucola :). Dupa aceea, ne-am plimbat prin oras…si am mancat inghetata de la rulota unui roman.

luna de miere Roma seara

Seara am mancat aproape de hotel la Restaurantul Rossopomodoro, niste paste traditonale din Napoli (absolut delicioase).

Paste luna de miere Roma

A doua zi de dimineata am fost la Colosseum (Imparatii foloseau Coloseumul pentru a oferi publicului jocuri gratuite. Aceste jocuri erau un  simbol al prestigiului si puterii si constituiau o modalitate pentru imparat de  a isi mari popularitatea. Jocurile se desfasurau pentru o zi intreaga sau chiar  timp de mai multe zile la rand. Acestea incepeau cu spectacole de comedie si  prezentari de animale exotice si se terminau prin lupte pana la moarte intre  animale si gladiatori sau doar intre gladiatori. Gladiatorii erau in general  sclavi, prizonieri de razboi sau criminali condamnati. In unele cazuri romani  liberi sau chiar imparati luau parte la lupte), care ne-a placut fantastic.

Am stat la coada aproximativ 30 minute, dar a mers foarte repede. Biletul intreg a fost 15,50 euro iar pentru tineri intre 18-25 ani membrii ai UE 10,50 euro. Acolo am traiat istoria, m-a fascinat fiecare coltisor. Ne-am plimbat destul de mult si chiar am fost încantată. Merita!!!

Colosseum luna de miere Roma luna de miere Roma Colosseum luna de miere Roma obiectiv Colosseum

Dupa aceea am mers spre jos spre Fontanta di Trevi. În drum am admirat Arcul lui Constantin, Forumul Roman (Forumul Roman a fost centrul vietii politice din Imperiul Roman, lucru evidentiat de multe vestigii, temple si biserici), Dealul Palatin (Dealul Palatin este cel mai important dintre cele sapte coline ale Cetatii Eterne. Situat intre obiective turistice ca Circus Maximus, Coloseum si Forumul Roman, dovezile sapaturilor arheologice demonstreaza ca dealul era locuit inca din secolul 10 i.C) și Ministerul Justitiei.

luna de miere Roma obiective

Ministerul Justitiei Roma Traian Roma

Visul meu a fost sa ajung la Fontana di Trevi…se auzea apa tot mai tare cum mergem spre ea si am ramas placut surprinsa, este mai frumoasa decat mi-am imaginat. Figura centrala a fantanii Trevi este Neptun, zeul marii, care se afla intr-un  car de lupta ce are forma unei scoici, tras de doi caluti de mare. Unul dintre  cai este naravas iar celalalt este calm si supus. Acestia simbolizeaza  dispozitia fluctuanta a marii….La stanga lui Neptun se gaseste o statuie ce reprezinta abundenta, iar cea din  dreapta reprezinta sanatatea perfecta. Deasupra sculpturilor se gasesc  basoreliefuri, unul din ele infatisand-o pe Agripa, fata dupa care a fost  denumit apeductul.Apa de pe fundul fantanii reprezinta marea. Legenda spune ca cel ce arunca o  moneda in apa se va intoarce la Roma. Aceasta moneda trebuie aruncata peste umar  cu spatele la fantana.

Bineinteles sunt foarte, foarte, foarte multi turisti insă dacă mergi noaptea sunt foarte putini. Ne-am pus cate o dorinta si am aruncat monedele in fantana (inca nu mi s-a indeplinit 🙂 ).

Fontana di Trevi Roma

luna de miere fontana di trevi Roma Fontana di Trevi Luna de Miere Roma Fontana_di_Trevi_Luna_Miere_Roma

Seara ne-am plimbat pe jos pana in Piazza Spagna și am stat pe Treptele spaniole..Piazza_Spagna_luna_miere_Roma

A doua zi am plecat cu forte proaspete spre Castelul Sant Angelo. Castelul Sant’Angelo, o cladire impunatoare de pe malul drept al Tibrului are  o istorie tulburata chiar si dupa standardele Romei. In lunga sa existenta,  cladirea a servit mai intai drept mausoleu, apoi a devenit parte din zidul  orasului si mai apoi a fost transformata intr-o fortareata. In cele din urma a  ajuns sa serveasca drept resedinta papala si mai apoi drept inchisoare militara.  In zilele noastre este un muzeu national si un important obiectiv turistic din  Roma ce atrage un numar impresionant de turisti din toata lumea.

Ne-am plimbat, am facut poze si am mancat în castel (preturile sunt normale pentru Roma…aprox. 10/pers.).

Castel Sant Angelo Roma Castel Sant Angelo Roma luna miere Castel Sant Angelo Vatican Roma

Dupa-masa ne-am rezervat-o pentru Vatican. Sunt niste sentimente unice cand ajungi acolo! Am stat la coada, am trecut de securitate si deoarece era vara aveam doar un maieu pe mine, iar garzile nu m-au lasat sa trec, aveam nevoie de ceva care sa ma acopere, DAR noroc cu Luci ca avea un tricou in plus.

Vaticanul este un loc uimitor si plin de pace!

Vatican Roma obiectiv Vatican Roma august Vatican luna de miere Vatican_luna_miere_Roma

O alta atractie este Piazza Navona, care este una dintre cele mai celebre si poate cea mai frumoasa dintre numeroasele piete din Roma. Piazza Navona are nu mai putin de trei fantani absolut superbe, o alta atractie de aici fiind biserica in stil baroc, Sant’Agnese in Agone.

Piazza Navona Roma Piazza Navona-Roma Piazza Navona luna miere Roma

Ne-am plimbat si am trecut prin Piata cu Flori…

Piata cu Flori Roma Piata Flori Roma Piata Flori luna miere Roma

Construit acum mai bine de 1800 de ani, minunata cladire a Pantheonului inca se ridica semeata ca o amintire a maretiei Imperiului Roman si reprezinta un important obiectiv turistic din Roma. Domul cladirii, cu o inaltime de peste 43 de metri este cel mai impresionant. A fost cel mai inalt dom din lume pana in anul 1436 cand a fost construita Catedrala din Florenta. In varful domului exista o deschizatura mare, numita oculus, care era singura sursa de lumina a cladirii.

Pantheon Roma

În rest, ne-am plimbat mult pe jos si am mancat doar mancare traditională si ne-am bucurat de SAPTAMANA NOASTRA DE MIERE 🙂

mancare roma mancare Roma teresa mancare Roma pizza mancare Roma luna miere luna miere Roma

În concluzie, au fost niste zile minunate pe care le-am petrecut în Roma. A fost o luna de miere perfecta! Cu siguranta, daca vom mai avea ocazia vom mai merge!!!

2 comments

  1. Larisa, sa ai tu blog si sa nu spui nimic…

  2. […] Honeyweek in bella Rome […]

Leave a Reply

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O parte din Mine

Alege sa trăiești, alege să iubești chiar dacă îți este greu....lângă tine e mereu Dumnezeu! :))))

L. Diana

"Fashion fades, only style remains the same."Coco Chanel

TeaTime with Lilly

let's have a cup of words

Andreea Cristea Travel

Calatoreste cu Andreea Cristea

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

RĂZVAN NOVAC PHOTOGRAPHY

CĂLĂTOR, FOTOGRAF, BLOGGER

