Aniversare la Gyula

Pe 16 martie 2014, am aniversat sase ani de cand sunt impreuna cu sotul meu si un an de la cununia civila. Deoarece 16 martie este o zi speciala pentru noi, ne-am gandit in ce locatie sa mergem, dar de data aceasta sa ne relaxam si sa nu punem foarte mult accent pe obiectivele turistice.

Am rezervat un apartament (4 ÁSZ Deluxe Apartman) care sa aiba parcare gratuita, wifi si mic dejun inclus. Camera a fost 48 euro/noapte si taxa de oras 3 euro pentru amandoi. Traseul pe care l-am ales a fost Timisoara – Arad (pe autostrada) – Chisinau Cris – Vama Varsand – Gyula. Cand am trecut la vama am si intrat in Gyula, GPS-ul ne-a dus pe centura si in cinci minute am ajuns la apartament. Proprietara era acolo cand am ajuns, ne-a explicat cum sa folosim telecomanda pentru poarta, care sunt cheile, ne-a aratat camera (am primit camera iubirii, camerele sunt numite dupa carti de joc). Apartamentul nostru a fost minunat, verde, cu bucatarie, baie si un decor frumos (va atasez poze).

gyula-cazare cazare-apartament-gyula apartament-cazare-gyula

cazare-gyula-ungaria-mancare

Am ramas suprinsi sa vedem ca ne-am cazat la doua minute de mers pe jos de Baile Cetatii si 10 minute de centrul orasului. Sambata, 15 Martie a fost Ziua Nationala a Ungariei (acum voi stii mereu) si au fost toate magazinele inchise, insa exista deschise magazine non-stop.

Pe la ora 11:00 a.m. ne-am dus la Baile Cetatii si am stat pana seara la 6 p.m. (programul este de la 10:00 la 19:00). Totul este scris si in limba romana, deci arati prin semne ce vrei… Noi am ales sa avem acces peste tot (si la Aqua Palota –  noile bazine). Ne-a costat 3.760 HUF/persoana/zi in weekend, undeva aproximativ la 50 lei/persoana. Vara cred ca este si mai fantastic, sunt foarte multe bazine si un spatiu imens de stat dar si diverse terase.

Cand am ajuns in cladirea cu Aqua Palota eram putin confunzi dar intr-un final un domn roman ne-a explicat unde sa ne schimbam si care este procedura. La intrare am primit o bratara si cu aceea bratara am avut acces peste tot. Este un aparat in vestiar care iti spune numarul vestiarului tau. In cladire este spa, bazine sportive, masaje insa si acest nou aqua parc.

Aqua Palota este un bazin mare care include un bar (preturi accesibile, un suc 200-300 HUF / 3 -5 lei, cocktail 1000-1300 HUF), doua topogane mari, un bazin pentru sarituri, jacuzzi, o pestera cu vartej dar si ploaie torentiala, un topogan pentru copii, un bazin pentru copii cu corabie si tot felul de jeturi pentru spate si pentru relaxare…). A fost super, am stat multe ore in apa fara sa ne plictisim. Ce ne-a placut este ca aici au fost mai multe persoane de varsta noastra sau cu copii, batraneii fiind in bazinul de afara. La pranz poti manca la cantina, unde meniurile sunt scrise si in limba romana, preturi normale aprox. 15 lei o masa cu fel principal si salata/sos.

aqua-palota-gyula-ungaria gyula-strand-aqua-palota-pret pret-aqua-palota-gyula gyula-cetate-aqua-mancare-ieftin-scump bazin-aqua-palota-gyula strand-topogan-bazin-aqua-palota

Din pacate, sambata seara a fost un vant puternic si a plouat si nu am putut sa mergem sa vizitam Cetatea. In schimb, am mancat la un restaurant italienesc. Duminica dimineata ne-am plimbat pana la Tesco de unde am facut mici cumparaturi (bere cu lamaie diverse sortimente).

Ne-a placut foarte mult la Gyula, ne-a placut enorm apartamentul la care am fost cazati, ne-am relaxat enorm la Aqua Palota iar preturile au fost foarte accesibile. Data viitoare trebuie sa vizitam si cetatea. 

2 comments

  1. […] Aniversare la Gyula […]

  2. […] 6. Oras simpatic din strainatate: Gyula […]

Leave a Reply

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O parte din Mine

Alege sa trăiești, alege să iubești chiar dacă îți este greu....lângă tine e mereu Dumnezeu! :))))

L. Diana

"Fashion fades, only style remains the same."Coco Chanel

TeaTime with Lilly

let's have a cup of words

Andreea Cristea Travel

Calatoreste cu Andreea Cristea

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

RĂZVAN NOVAC PHOTOGRAPHY

CĂLĂTOR, FOTOGRAF, BLOGGER

