Cascada Bigăr

Mi-am dorit să ajung foarte mult la Cascada Bigăr. Aflați în Reșita, am organizat o ieșire sambătă după-amiază pentru a vizita cascada.

De la Reșita pană la Cascada Bigăr sunt aproximativ 56 km, pe care ii parcurgi în aproximativ o oră. În drum spre cascadă sunt niste peisaje superbe, pitorești și te poți bucura de aerul curat.

Cascada-Bigar-larisastan

După Anina, observi indicatorul pentru Cascada Bigăr, în drum spre Bozovici. Țin să menționez că drumul este foarte bun.

Drumul-Cascada-Bigar-larisastan

Mergand, am observat mai multe mașini oprite la aproximativ 9 km de Bigăr. Este o altă cascadă, nu atat de frumoasă dar are farmecul ei aparte. Din cate am văzut noi, langa ea este si o pestera.

drum-Cascada-Bigar-larisastan

Cascada-Bigar-larisastan-resita-oravita

După alți cativa km, observam un lac, am aflat ulterior că se numește Lacul Gura Golumbului. Arata foarte bine, îl asemăn putin cu Lacul Trei Ape. Vazand o terasa, am decis ca la întoarcere să ne oprim sa facem poze și sa ne bucuram de priveliște.

Să știti că înainte de Paralela 45, aproximativ cu un km, se află o parcare care nu este foarte ingrijita dar îti poti lasa masina. Noi am mers pană la Cascada Bigăr si am oprit pe marginea drumului. Am fost bucurosi sa vedem foarte multi turisti, masini cu numere straine și turisti din alte județe.

Pararela-45-Cascada-Bigar-drum-poze

Cascada Bigăr face parte din Parcul Natural Cheile Nerei-Beusnita. Se află la 12 kilometri de localitatea Bozovici, iar apa izvoraste de la 200 de metri altitudine si se varsa in raul Minis, de pe o stanca.

The World Geography declara cascada Bigăr din județul Caras Severin „drept cea mai frumoasa din lume”

iar Huffington Post o numeste un „loc desprins din basme”

Cascada-Bigar-resita-bigar-waterfall Cascada-Bigar-Caras-Severin-cum-ajung Poza-cascada-bigar-frumoasa

Cu siguranta arata ca o cascada din basme, se face placuta imediat. Pe mine m-a cucerit.

Cascada-Bigar-basm

Poti face poze si de afara, însa poti vizita Izbucul și Peștera Bigăr. Noi am plătit 10 lei pentru patru adulți iar copii au intrarea gratis.

In interior, sunt amplasate indicatoare cu locațiile pentru Bigăr și Lacul Gura Golumblui, dar și două panouri informative.

Cascada-Bigar-apa-curata Cascada-Bigar-apa-curata-potabila Amenajare-Cascada-Bigar

 Apa este foarte curată, fiind apă potabila. Am baut și noi, ne-am mirat de puritatea si de gustul bun si rece. Sa va luati sticle goale cand o vizitati. Recomand 🙂

apa-cascada-bigar apa-potabila-Cascada-Bigar-intrare

Am mers spre Izbucul Bigăr, peisajul este de vis. Din pacate nu am urcat spre Peșteră pentru că nu aveam echipament sportiv.

Cascada-Bigar-inedit

Cascada-Bigar-mirific-izbuc

Totusi, unii turisti s-au aventurat sa coboare pentru a face poze cat mai frumoase. Mie mi s-a parut riscant. Cei de la Ocolul Silvic Bozovici ar putea sa investeasca pentru a face o zona sigura pentru a cobora, scari si eventual o balustrada. Am inteles ca vor apela la fonduri europene.

Bozovici-Cascada-Bigar

Este amenajat un foisor si sunt mese și locuri sa te asezi din lemn.

Cascada-Bigar-foisor

Locul este minunat si daca s-ar investi ar putea sa aducă foarte multi turisti. A meritat cu siguranta sa vizităm Cascada Bigar, a fost o zi foarte frumoasa.

Va arat si cateva poze de la Lacul Gura Golumbului:

Lacul-Gura-Golumbului-Caras Lacul-Gura-Golumbului-Caras-Severin-Bozovici

4 comments

  1. Făinuț pe la Bigăr. Eu tot am ratat obiectivul, cu toate că am fost prin regiune de câteva ori.

    1. E fainut, cum zici tu, dar se poate investi sa arate mult mai bine. Recunosc, daca eram la mai multi km de cascada, nu mi-as fi facut drum special sa il vad. Spor la calatorit!

Leave a Reply

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O parte din Mine

Alege sa trăiești, alege să iubești chiar dacă îți este greu....lângă tine e mereu Dumnezeu! :))))

L. Diana

"Fashion fades, only style remains the same."Coco Chanel

TeaTime with Lilly

let's have a cup of words

Andreea Cristea Travel

Calatoreste cu Andreea Cristea

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

RĂZVAN NOVAC PHOTOGRAPHY

CĂLĂTOR, FOTOGRAF, BLOGGER

