Chilia lui Daniil Sihastrul

Dupa vizitarea Mănăstirii Putna ne-am dorit să vizităm și Chilia lui Daniil Sihastrul. Există indicatoarele care ghideaza drumul catre chilie iar drumul este asfaltat. Drumul de la Manastirea Putna pana la chilie este de aproximativ 1 km. Chilia lui Daniil Sihastrul a fost inclusă pe Lista monumentelor istorice din județul Suceava în anul 2004.

chilia 1

Chilia este sapata intr-o stanca mare, stanca se află la marginea padurii.

Daniil Sihastrul s-a născut la începutul secolului al XV-lea, într-un sat din apropierea orașului Rădăuți. Simțind nevoia de mai multă liniște, a devenit schimnic cu numele de Daniil și s-a retras în comuna Putna. Acesta a inceput sa sape cu o dalta in stanca, pentru a-si face locasul sihastriei. A sapat ani la rand pana sa ajunga in acest format si a locuit, se spune, cam 20 de in aceasta chilie.

După sfințirea mănăstirii Voroneț, Daniil se mută de la chilie în mănăstire. Aici își petrece ultima parte a vieții, fiind ales ca egumen al mănăstirii. A decedat în anul 1496 și a fost înmormântat în biserica Mănăstirii Voroneț. Pe piatra de mormânt care s-a făcut la dorința domnitorului Ștefan cel Mare stă scris: „Acesta este mormântul părintelui nostru David, schimonahul Daniil”.

A fost considerat sfânt încă din timpul vieții, vindecând pe cei bolnavi, alungând demonii și alinând suferințele. El a fost canonizat de Biserica Ortodoxă Romana cu numele de „Sfântul Cuvios Daniil Sihastrul” și ziua de prăznuire este la 18 decembrie.

chilia 2

Noi am ajuns la chilie la ora 10 dimineața si nu era deshisa dar se putea observa prin usa cu gauri, interiorul. Cand am plecat, am observat un calugar care se indrepta spre chilie și am presupus că el deschide usa pentru a putea fi vizitată.

chilia 4

Dacă ajungeti în Putna, merită să vizitați Chilia lui Daniil Sihastrul. Cu siguranță veti pleca de acolo încărcați de energie pozitivă.

4 comments

1. […] Chilia lui Daniil Sihastrul […]

2. Reblogged this on Oua incondeiate din Moldoviţa and commented:
    Iata un obiectiv turistic ce trebuie bifat in Bucovina

3. […] din Bucovina, după ce am vizitat (Mănăstirea Putna, Sucevița, Voroneț, Chilia lui Daniil Sihastrul și Ceramica din comuna Marginea), am plecat spre Sighișoara. Pe drum am admirat peisajele și am […]

4. […] (destinația era localitatea Rădăuți, județul Suceava). Am vizitat Manastirea Putna, Chilia lui Daniil Sihastrul, Manastirea Sucevita, Atelierul de ceramica din comuna Marginea și Manastirea Voronet. Spre casa […]