Sighișoara

Plecați de la Rădăuți, trecand prin Suceava, Piatra Neamț, Cheile Bicazului – Lacul Roșu, Praid am ajuns într-un sfarsit seara în Sighișoara.

sighisoara pensiune zidul cetatii
Rezervarea pentru cazare am facut-o cu o saptamana inainte, ne-am cazat la Pensiunea Zidul Cetății, avand în camera o parte din zidul cetatii reamenajat.

Pretul pentru o cameră pentru două persoane a fost de 120 ron. Pensiunea se află în cetate, la un minut de Turnul Croitorilor.

sighisoara parcare
Mașina a trebuit să o lasăm parcată la poalele cetății fiind acolo o parcare cu plată, plată prin sms. De o perioadă, turiștii nu mai au voie să intre cu mașina în cetate. Totuși îi puteți ruga pe cei de la barieră să vă lase să duceți bagajele, iar apoi să ieșiți cu mașina într-una dintre parcările din afară. Noi nu am putut să facem asta, deoarece era Festivalul Etnic, asa ca ne-am dus singuri, pe jos, bagajele la pensiune.

Ne-am cazat (despre Pensiunea Zidul Cetății va voi povesti in alt articol) si am vrut sa mergem să explorăm cetatea și să mancam. Când am ajuns in Piata Cetății era Festivalul Etnic dar a inceput si o ploaie rece asa ca toata lumea s-a retras la restaurante, fiind toate pline. Pana la urma, ne-am plimbat cu umbrele prin ploaie si am admirat cetatea.

sighisoara

Centrul Istoric al Sighișoarei se află în Patrimoniul Cultural Mondial UNESCO din anul 1999. Cetatea Sighișoara datează din secolul XIII, fiind locuită și în prezent.

sighisoara centru   sighisoara in centru

Eu asemăn Sighișoara cu Praga, același aer medieval, străzi inguste și locație perfectă pentru turisți.

sighisoara strazi sighisoara medieval sighisoara poze

Din pacate, nu am gasit unde să mancam, eram deja putin agitati si am trecut de Turnul cu ceas si am ajuns langa un parc. Acolo am gasit trei restaurante cu locuri suficiente, dilema era sa alegem ce vrem sa mancam. Pana la urma, am ales sa mergem la Jo Pub si avem numai cuvinte de lauda despre mancare si servire.

Ne-am uscat, ne-am bucurat de mancare si eu am ales sa mananc ceva traditional si anume: ciorba de fasole în pită. Foarte, foarte bună! Merită încercată. sighisoara fasole in pita

După ce am mancat, s-a oprit ploaia dar era deja ora 21:00, ne-am plimbat pe stradute, am facut ceva poze si ne-am retras la pensiune fiind obositi după o zi plina de vizitat obiective.

sighisoara turn cu ceas

A doua zi, ne-am trezit dis-de-dimineata si am plecat in descoperirea orașului, de fapt doar a Cetății Sighișoara.

În secolul XII au fost aduși sașii în Sighișoara și au fost lăsați liberi să se organizeze în bresle și meșteșuguri. Astfel rezultă 14 turnuri, 15 bresle și peste 40 de meșteșuguri. Astăzi în cetate încă locuiesc 60 de familii. În total în oraș sunt peste 27.000 persoane: 500 de sași, 5.000 maghiari, 20.000 români, 2.000 rromi.

Primul turn pe care l-am vazut este Turnul Croitorilor. Acesta datează din sec. XIV fiind  un turn-poartă ce a fost distrus de incendiul din anul 1676 și ulterior a fost reconstruit.

sighisoara turnul croitorilor sighisoara turn croitori

Noi am mers spre Piața Cetății, care este plină de terase dar avand mobilier din lemn.

Cel mai important obiectiv din Sighișoara este Turnul cu Ceas. Acesta are o înălțime de 64 m și reprezintă simbolul Sighișoarei care datează din sec. XIV, avand rol de protecție asupra porții principale a cetății. Ceasul împreună cu păpușile reprezintă zilele săptămânii, iar cocoșul din vârf îi vestește pe sighișoreni asupra stării vremii. Din anul 1899, Turnul cu Ceas găzduiește Muzeul de Istorie din Sighișoara. Din păcate noi nu am reușit să-l vizităm, deoarece lunea este închis.

sighisoara turnul cu ceas poza sighisoara turn sighisoara ceas

Ne-am plimbat si am vazut urmatoarele obiective turistice:

Turnul Fierarilor,

sighisoara turnul fierarilor sighisoara turn firerari

Biserica Mănăstirii,

Casa Vlad Dracul (aici a locuit tatăl lui Vlad Țepeș și și-a bătut Ducatul de Argin; se spune că în această casă s-a născut Vlad Țepeș),

sighisoara casa vlad dracul

Palatul Comitatului – Primăria Sighișoarei,  Biserica Romano-Catolică,  Turnul Cizmarilor,  Turnul Cojocarilor.

sighisoara oras sighisoara vizita

Casa cu Cerb.

sighisoara casa cu cerb

Am ajuns și la Scara Acoperit. Acesta are 176 de trepte și se află în capătul străzii Școlii (cea mai importantă din Sighișoara). Treptele au fost construite după anul 1642 câte 6 (pentru 6 zile lucrătoare ale săptămânii, a 7-a fiind pentru odihnă). Ne pare rau ca nu am urcat la Biserica din Deal și Liceul Teoretic Joseph Haltrich.

sighisoara scara sighisoara scara acoperita

Mi-a placut foarte mult acest mesaj:

sighisoara plate

Chiar dacă tarifele pentru cazare și masă sunt puțin mai ridicate în cetate, merită să vă lăsați înconjurați de aerul medieval și de anii de istorie ce domină fiecare colțișor.

sighisoara magneti sighisoara in centru sighisoara

Mi-a placut foarte mult Cetatea Medievala Sighisoara si merita vizitata.

9 comments

  1. […] spre casă (Timișoara) ne-am oprit în Piatra Neamt, pe Cheile Bicazului – Lacul Roșu, în Sighișoara, Cetatea Rupea și in Brasov (unde am stat doar cateva ore, dar am promis ca vom reveni). Am plecat […]

  2. […] Sucevița, Voroneț, Chilia lui Daniil Sihastrul și Ceramica din comuna Marginea), am plecat spre Sighișoara. Pe drum am admirat peisajele și am facut popas în Piatra Neamt, la Cheile Bicazului și […]

  3. […] și am ajuns marți seara. Ne-am oprit în Piatra Neamt, Cheile Bicazului și Lacul Roșu, Sovata, Sighisoara, Cetatea Rupea, Brașov, Poiana Brașov, Castelul Bran și Moieciu de Sus. Toate locurile ne-au […]

  4. […] 5. Orasul intrat la suflet: Sighisoara […]

  5. acum chiar trebuie să văd Sighișoara!!

    1. Merita vazut, mie imi place mult sa ma pierd pe stradute.

  6. Cu scuzele de rigoare, fac o mica corectura : Casa lui Vlad Dracul este vis-a-vis de cea in care este amplasat hotelul si restaurantul cu acelasi nume. Este casa cu ferestrele ogivale, cu ancadramente de marmura de Carrara, comandate si aduse de la Venetia. Cum stai cu spatele la turnul Sighisoarei, pe partea stanga este asa numita astazi casa in care s-ar fi nascut Vlad Tepes (din motive turistice, fiind mai mare si putand adaposti si hotel si restaurante si terase) iar in dreapta, peste drum este adevarata casa, mult mai mica dar si mult mai frumoasa.

    1. Multumesc ca m-ai corectat, vezi, asta nu stiam. Am aflat ceva nou. Multumesc frumos.

Leave a Reply

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O parte din Mine

Alege sa trăiești, alege să iubești chiar dacă îți este greu....lângă tine e mereu Dumnezeu! :))))

L. Diana

"Fashion fades, only style remains the same."Coco Chanel

TeaTime with Lilly

let's have a cup of words

Andreea Cristea Travel

Calatoreste cu Andreea Cristea

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

RĂZVAN NOVAC PHOTOGRAPHY

CĂLĂTOR, FOTOGRAF, BLOGGER

