Castelul Bran

Prima dată cand am vizitat Castelul Bran a fost în iarna anului 2007. Imi aduc aminte că am fost impresionată de arhitectură. Mi-am dorit să mai ajung să il vizitez, asa că datorita traseului nostru de anul acesta din Romania, am avut ocazia sa ajung din nou la Bran.

Plecați din Bucovina, în drumul spre casă (Timișoara) ne-am oprit în Piatra Neamt, pe Cheile Bicazului – Lacul Roșu, în Sighișoara, Cetatea Rupea și in Brasov (unde am stat doar cateva ore, dar am promis ca vom reveni). Am plecat din Brașov spre comuna Bran iar pe drum vedeam un spectacol de fulgere si tunete, care s-au linistit în cele 20 de minute făcute pana la locația dorita…Castelul Bran. La intrarea in comuna Bran sunt diverse semne pentru parcare, așa că am lasat masina la o parcare cu plata, aflata la 5 minute de mers pe jos de Castel.

Ca sa ajungi la Castelul Bran, trebuie sa treci printr-un bazar in care sunt foarte multe tarabe cu suveniruri și mancare traditională. As fi stat acolo cu orele dupa ce am vizitat Castelul …

bran1

Tarifele pentru vizitarea castelului sunt următoarele: elevi 5 lei, studenti 10 lei, seniori 65+ (mi-a placut ca nu au scris pensionari) 15 lei iar adulții (cei care susțin țară 🙂 ) plătesc 25 lei. Nu există taxă foto iar taxa video este 20 lei. Programul de vizitare poate fi consultat pe site-ul lor oficial, dar să vă luați timp să vizitați tot pentru că noi am petrecut cel puțin trei ore in interior și am ratat ultima oră de intrare la Cetatea Rașnov.

Castelul Bran este după părerea mea, unul dintre cele mai importante și frumoase castele din Romania care a reusit să fie cunoscut în toată lumea pentru legenda contelui Dracula din Transilvania dar si pentru că s-a conservat foarte bine în timp. Are o poziție strategică, așezat pe o stancă. La început Castelul Bran a fost o cetate avand scop de apărare, dar a fost modificat în anul 1920 și a devenit castel în timpul domniei Reginei Maria.

bran2

Ce puteți vedea în cadrul Muzeului de la Castelul Bran:

  • camere și obiecte de decor,
  • colectii de ceramica, mobilier, arme si armuri,
  • un culoar secret,
  • patul cu baldachin, lucrat manual din lemn de tei, arin, nuc, molid si stejar la inceputul sec. al XVIII-lea,
  • lada datata in anul 1692, sculptata in lemn de platin cu ornamente in stilul Renasterii Germane,
  • vitrina in stil neorococo de la sfarsitul sec. al XIX-lea face parte din garnitura de salon stantata de August Bembe din Mainz.

Intrarea (pont de la paznic: dulapul si felinarul sunt originale)

bran4

bran5

Hol intrare (manerul de la usa este tot original)

bran6

Am incercat sa stau in poza ca Regina Maria 😀

bran

Etaj

braan

1bran9

Lista castelanilor Cetății Bran

bran10

Scara secretă: treptele de piatră fac legătura între etajul I și al III-lea.

bran12

Etajul al III-lea

bran13

Priveliște

bran14

bran15

Salonul principelui Nicolae al Romaniei

bran17

Dacă veți vrea să vizitați Castelul Bran pentru Dracula, eu cred că veți fi dezamăgiți. Castelul Bran este asociat cu Dracula, datorită scriitorului irlandez Bram Stocker care a scris despre Vlad Țepeș ca este un vampir care se hraneste cu sangele oamenilor și are reședința în castel. Adevarul este că Dracula a fost si va ramane doar un personaj fictiv.

bran18

Salonul Biedermeier

bran19

Sufrageria

bran20

Sala costumelor

bran22 bran23

Alte fotografii:

bran27

bran24

bran26

bran25

Am petrecut niste ore minunatate în castel…merită sa il vizitați!

3 comments

  1. […] terminat de vizitat Castelul Bran pe la ora 19:30 iar la ora 20:00 am plecat din comuna Bran. Cazarea o aveam în satul Moieciu de […]

  2. […] Cheile Bicazului și Lacul Roșu, Sovata, Sighisoara, Cetatea Rupea, Brașov, Poiana Brașov, Castelul Bran și Moieciu de Sus. Toate locurile ne-au fascinat și am fi vrut să ramanem mai mult. Ultimul […]

Leave a Reply

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O parte din Mine

Alege sa trăiești, alege să iubești chiar dacă îți este greu....lângă tine e mereu Dumnezeu! :))))

L. Diana

"Fashion fades, only style remains the same."Coco Chanel

TeaTime with Lilly

let's have a cup of words

Andreea Cristea Travel

Calatoreste cu Andreea Cristea

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

RĂZVAN NOVAC PHOTOGRAPHY

CĂLĂTOR, FOTOGRAF, BLOGGER

