Cheile Bicazului și Lacul Roșu

Plecați din Bucovina, după ce am vizitat (Mănăstirea Putna, Sucevița, Voroneț, Chilia lui Daniil Sihastrul și Ceramica din comuna Marginea), am plecat spre Sighișoara. Pe drum am admirat peisajele și am facut popas în Piatra Neamt, la Cheile Bicazului și Lacul Roșu. Distanța de la Piatra Neamț la Cheile Bicazului este de aproximativ 46 km și ajungi in aproximativ o ora. Dacă te grabesti, iti sugerez să alegi alt traseu…

chei1

Cheile Bicazului, chei care fac parte din Munții Carpații Orientali, sunt aflate pe valea raului Bicaz și fac legatura între Transilvania și Moldova.

chei2

Cheile Bicazului fac parte din Parcul National Cheile Bicazului-Hasmas care are ca arii protejate: Lacul Rosu, Cheile Bicazului și Hasmasul Mare. Drumul din Cheile Bicazului este format din serpentine ametitoare dar si foarte palpitante. Peretii de calcar ai stancilor ascund pesteri (am auzit că sunt deosebite), eu am auzit de Pestera Neagra si Pestera Cascada.

chei3

chei5

Tot defileul este spectaculos, este un drum de munte cu serpentine destul de periculoase, cu pereți de calcar ce delimitează șoseaua.  De stiut ca unele pante sunt abrupte, o sa intalniti multe gropi, multe mașini parcate și oameni la plimbare. Soferii trebuie să se inarmeze cu rabdare si toti pasagerii sa se bucure de peisaje.

chei4

Pe drum exista tot felul de magazine cu suveniruri, produse lucrate de artizanii romani si de cei maghiari din zona, ca urmare si magnetii/alte suveniruri sunt in limba romana si/sau maghiara.

chei3

Parcurgi aproximativ 8 km de la satul Bicazul Ardelean pana la Lacul Roșu. Există parcari cu plată in apropriere de lac, restaurante si magazine cu suveniruri dar si cu produse tradiționale.

chei6

Lacu Rosu este un lac de baraj natural, situat la poalele Muntilor Hasmasu Mare, in apropiere de orasul Gheorgheni, din judetul Harghita. Este cel mai mare lac natural montan din Romania numele provenind de la Paraul Rosu, care traverseaza straturi de culoare rosie, cu oxizi si hidroxizi din fier. Lacul pare intunecat si amenintator, insă peisajul iti taie rasuflarea. Poti sa te plimbi cu barca pe apa.

chei8 chei7

Ese o zona cu adevarat minunata si plina de basm ..

4 comments

  1. […] din Bucovina, în drumul spre casă (Timișoara) ne-am oprit în Piatra Neamt, pe Cheile Bicazului – Lacul Roșu, în Sighișoara, Cetatea Rupea și in Brasov (unde am stat doar cateva ore, dar am promis ca vom […]

  2. […] Cheile Bicazului și Lacul Roșu […]

  3. […] casa (Timișoara) am plecat duminică și am ajuns marți seara. Ne-am oprit în Piatra Neamt, Cheile Bicazului și Lacul Roșu, Sovata, Sighisoara, Cetatea Rupea, Brașov, Poiana Brașov, Castelul Bran și Moieciu de Sus. […]

  4. […] de la Rădăuți, trecand prin Suceava, Piatra Neamț, Cheile Bicazului – Lacul Roșu, Praid am ajuns într-un sfarsit seara în […]

Leave a Reply

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O parte din Mine

Alege sa trăiești, alege să iubești chiar dacă îți este greu....lângă tine e mereu Dumnezeu! :))))

L. Diana

"Fashion fades, only style remains the same."Coco Chanel

TeaTime with Lilly

let's have a cup of words

Andreea Cristea Travel

Calatoreste cu Andreea Cristea

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

RĂZVAN NOVAC PHOTOGRAPHY

CĂLĂTOR, FOTOGRAF, BLOGGER

