Lacul Vidraru

Dis-de-dimineața ne-am făcut bagajele și am plecat din Moieciu de Sus spre Transfăgărășan. Am trecut prin localitatea Rucăr, drumul are multe serpentine dar poți admira Munții Piatra Craiului.

2vidraru 3vidraru

Peisajele sunt foarte frumoase, nu aș fi vrut să mai plec de acolo.

1vidraru

4vidraru

De la localitatea Câmpulung puteam să alegem să mergem spre Curtea de Argeș pe traseul Câmpulung-Domnesti-Curtea de Arges (50 km) sau sa alegem traseul Câmpulung-Pitesti-Curtea de Arges (90 km). Ca să economisim benzină, am ales primul drum, însa am procedat greșit deoarece este un drum plin de gropi. Am facut mult pe drum și nici nu am mers cu viteza recomandată, așă că vă sfătuiesc să nu vă uitați la numaul de kilometri și sa mergeti pe drumul de Pitești.

Ajunși în Curtea de Arges, am urmat drumul spre Transfăgărășan. Intrați pe Transfăgaras, puteam să urcam la Cetatea Poienari, însă eram presați de timp și am hotarat să nu mergem. Sperăm că vom avea alta ocazie sa vizităm cetatea.

vidraru1 vidraru2Urmatorul obiectiv întalnit a fost Lacul Vidraru

Lacul Vidraru este un lac de acumulare fiind situat între Munții Frunții și Masivul Ghițu. Barajul Vidraru a fost construit pe râul Argeş în 1965 fiind primul baraj în arc construit în România pentru producția de energie electrică, irigații și prevenirea inundațiilor.

11111

Are o înălţime de 166,60 m, iar lungimea coronamentului este de 305 m. Grosimea barajului la bază este 25 m iar la coronament 6 m. Lacul, în condiţii optime are o suprafaţă de 870 de hectare şi 465 milioane mc de apă.

1111

Construirea barajului Vidraru a durat cinci ani și jumătate începând în anul 1960. A fost construit, cu mari sacrificii omenesti (aproximativ 80 de persoane decedate), intre anii 1961 si 1966. La data de finalizare aceasta s-a situat, masurat la înălțime, aproximativ pe locul 8 în Europa și pe locul al 20-lea în lume.

11vidraru

Pe barajul Vidraru s-a amenajat cea mai înaltă pistă de lansare pentru bungee jumping iar vara pasionaţii acestui sport pot sări cu coarda elastică de la 166 m. Pe lac circulă mai multe vapoare, puteti pleca într-o croazieră, vă puteţi plimba cu hidrobicicleta sau puteţi închiria bărci cu vâsle pentru pescuit.

12vidraru

Ce poți vedea:

Barajul Vidraru

10vidraru 13vidraru Statuia lui Prometeu ca simbol al electricității

14vidraru

După ce am admirat Lacul Vidraru, am mers spre Balea Lac pe Transfăgărăsan…

15vidraru

2 comments

  1. […] Pe Transfăgărășan am intrat dinspre sud, de la Curtea de Argeș iar primul segment al Transfăgărășanului trece prin fața hidrocentralei Vidraru și poți vedea Lacul Vidraru. […]

Leave a Reply

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O parte din Mine

Alege sa trăiești, alege să iubești chiar dacă îți este greu....lângă tine e mereu Dumnezeu! :))))

L. Diana

"Fashion fades, only style remains the same."Coco Chanel

TeaTime with Lilly

let's have a cup of words

Andreea Cristea Travel

Calatoreste cu Andreea Cristea

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

RĂZVAN NOVAC PHOTOGRAPHY

CĂLĂTOR, FOTOGRAF, BLOGGER

