Transfagarasan si Balea Lac

După aproape o săptamană în care am vizitat locuri extraordinare din țară, era timpul ca excursia noastră de cateva zile să se încheie (din pacate). Am plecat miercuri noaptea pe traseul Timișoara-Deva-Alba Iulia-Cluj Napoca-Bistrița-Vatra Dornei-Gura Humorului-Radăuți (destinația era localitatea Rădăuți, județul Suceava). Am vizitat Manastirea Putna, Chilia lui Daniil Sihastrul, Manastirea Sucevita, Atelierul de ceramica din comuna Marginea și Manastirea Voronet. Spre casa (Timișoara) am plecat duminică și am ajuns marți seara. Ne-am oprit în Piatra Neamt, Cheile Bicazului și Lacul Roșu, Sovata, Sighisoara, Cetatea Rupea, Brașov, Poiana Brașov, Castelul Bran și Moieciu de Sus. Toate locurile ne-au fascinat și am fi vrut să ramanem mai mult. Ultimul obiectiv rămas era Transfăgărășanul.

Pe Transfăgărășan am intrat dinspre sud, de la Curtea de Argeș iar primul segment al Transfăgărășanului trece prin fața hidrocentralei Vidraru și poți vedea Lacul Vidraru.

Transfagarasan drum

Șoseaua Transfăgărășan este foarte cunoscută și apreciată în toată lumea. Transfăgarășan (DN7C) este unul din cele mai frumoase drumuri din țara noastră, care leaga regiunea istorică Muntenia cu Transilvania.

Sosea Transfagarasan

Șoseaua Transfăgărășan strabate Munții Făgăraș, cel mai înalt lanț muntos din Romania, ajungand în apropierea tunelului de langa Lacul Balea la altitudinea de 2.042 m.

Transfagarasan larisastan

Drumul a fost construit inițial pentru uz militar, la începutul anilor 1970, la inițiativa lui Nicolae Ceaușescu, fiind gandit ca un drum strategic pentru trecerea trupelor militare, după invadarea Cehoslovaciei în anul 1968 de către Uniunea Sovietică. Inaugurarea oficială a avut loc în data de 20 septembrie 1974 – fiind prezent și dictatorul – dar lucrarile au mai continuat încă cațiva ani, pentru asfaltarea sa și alte activități conexe, fiind finalizate în forma pe care o vedem astăzi în anul 1980.

Transfagarasan spectaculos

Recunosc că m-a impresionat foarte mult, este un drum periculos, avand multe serpentine și viraje destul de stranse. Este un drum care ii pune în mișcare pe șoferii pasionați, oferă peisaje minunate pentru toata lumea. Noi am făcut foarte multe poze, geamul din partea dreapta a fost deschis pe parcursul celor 90 km ai drumului și aparatul foto mereu pregatit.

Cascada Transfagarasan

Peisaj Transfagarasan

Din cauza condițiilor meteo, Transfăgărășan se deschide la 1 iunie și se închide pe 1 noiembrie. Vreau să vă conving să mergeti, deoarece merită cu adevarat! Trebuie să mergeți și să vedeți că este adevarat tot ce se spune! Totuși, să verificați prognoza meteo ca să vă plimbați pe vreme bună.

Superb Transfagarasan

Am făcut un popas cand am ajuns la Balea Lac, respectiv la lacul glaciar Balea. Apa este foarte curata și adancimea este de aproximativ 11 m. Vara se ajunge la Lacul Balea cu mașina pe Transfagarasan iar în restul timpului cu telecabina. Se simte diferența de altitudine și este frig, însă te poți opri să mananci sau sa bei un ceai cald la unul din restaurantele din zona.

Lacul glaciar Balea Balea Lac

Nu stiu dacă sțiați, dar prezentatorii de la Top Gear au fost în Romania și au filmat o emisiune în țara noastra. Pasionați de mașini și viteza, au avut Transfăgărășanul doar pentru ei pentru a se bucura de drum. La sfarșit au spus că este „cel mai frumos drum din lume”, ceea ce conteaza mult. O parte din emisiunea filmată pe Transfăgărășan poate fi vizualizată aici.

Transfagarasan top gear

După vizita britanicilor de la Top Gear, cei de la CarsRoute au realizat un top al celor mai frumoase drumuri din lume, în functie de cat de interesante sunt (s-a stabilit numarul și dificultatea virajelor), de cat de complicat este traseul, de liniile de viteza, de traficul redus si, nu in ultimul rand, de peisajele care iti taie respiratia. Articolul clasează Transfăgăsan drept numărul 1 în lume.

SoseauaTransfăgărasan merita vizitata! Cand mergeti? 🙂

5 comments

  1. […] Transfagarasan si Balea Lac […]

  2. Buna. Te invit la un concurs cu tema: „Ce ai face 88.000 de lei? O fapta buna sau ti-ai satisface o placere vinovata?” Astfel premiez cele mai bune trei articole:
    Premiul 1 – 500 de lei;
    Premiul 2 – 200 de lei;
    Premiul 3 – 100 de lei.
    Scrie un articol si castiga! Castiga cu visul tau si demonstreaza-mi cat esti de iscusit in taina scrisului! Mai ai la dispozitie exact o saptamana!
    Mult succes!
    http://literestacojii.wordpress.com/2014/09/02/concurs-avbs-credit

  3. Ce frumos! Te invidiez sincer! 🙂
    Îmi vine să m-ascund când mă gândesc că sunt din Făgăraș, dar n-am ajuns niciodată pe Transfăgărășan… să-mi fie rușine! 😀

    1. Te incurajez sa mergi la vara! Este chiar incredibil…dar sa ai noroc si de vreme buna 🙂 Eu am ramas cu „gura cascata” multi km :))

  4. […] 1. Cel mai impresionat drum: Transfagarasan […]

Leave a Reply

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O parte din Mine

Alege sa trăiești, alege să iubești chiar dacă îți este greu....lângă tine e mereu Dumnezeu! :))))

L. Diana

"Fashion fades, only style remains the same."Coco Chanel

TeaTime with Lilly

let's have a cup of words

Andreea Cristea Travel

Calatoreste cu Andreea Cristea

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

RĂZVAN NOVAC PHOTOGRAPHY

CĂLĂTOR, FOTOGRAF, BLOGGER

