Va invit la o plimbare pe Strada Fictiunii

Eu consider cărțile că sunt oameni care îmi vorbesc prin intermediul unor povești, care indiferent dacă sunt reale sau sunt ficțiune, mă impresionează mereu. Am fost fascinată încă de mică de universul literelor, care mi-a cuprins o mare parte din existență și prin aceasta, lumea mea a devenit mai bogată, plină de aventuri, de povești de dragoste și crime.

Mi-am început prima călătorie în lumea poveștilor, pe cand eram copil cu Fram Ursul Polar. Nu am să uit nicioadată că aceasta a fost prima mea carte citită și atunci, Fram era personajul meu iubit și urșii polari au devenit animalele mele preferate. După aceea, am crescut și am ascultat povestea Micului Prinț, a lui Huckleberry Finn, m-am ascuns în Coliba unchiului Tom și cateodată mă gandeam cum e să fii Sigur pe lume. Oricum, vara în vacanță încercam să imit aventurile lui Ion Creangă.

Odată cu vârsta și dorințele mele s-au schimbat așa că am început să mă scufund în povești pline de aventură și mister. Fiind adolescentă, adoram poveștile de dragoste spuse cu naturalețe, dar și iubiri interzise precum cea a lui Mircea Eliade și Maytrei. Am evadat din lumea noastră datorită lui Harry Potter dar și a poveștilor din Narnia.

Timpul a trecut și acum ador să aud povești din străinătate sau să investighez crime alături de diverși detectivi din întreaga lume. Am început să frecventez des Strada Ficțiunii. Strada Ficțiunii este incredibilă, are mai multe secțiuni frumoase în care poți asculta povești și iți poți imagina că ajungi unde dorești. Aici poți găsi mereu un loc de refugiu, indiferent dacă ești fericit sau trist și nu te mai poți plange niciodată că te plictisesti.

Strada-Fictiunii-logo

Pe măsură ce înaintezi pe Strada Ficțiunii, vei descoperi cinci locuri incredibile. Cand intrii pe stradă și mergi în față vei gasi prima dată Secțiunea Clasică cu amintiri din secolul XX, oameni cu un stil unic și plin de dinamism. Te poți opri aici sau poți merge mai departe.

Dacă vei merge în față, pe partea dreapta este Secțiunea Contemporan. Aici te poți întalni cu scriitori romani care transmit niște povești miraculoase. La fel ca prima dată, ai posibilitatea să ramai sau sa descoperi o altă sectiune.

Dacă vei ieși, pe partea strângă este Secțiunea Bestseller. Dacă ești pasionat de poveștile internaționale, aici va fi locul preferat pentru tine. Vei auzi povești care au stat sau vor sta la baza unor scenarii de film și locul va fi mereu plin de suspans. Cât eram aici, le-am auzit pe Lucy, Chantal, Nadia şi Autumn, patru prietene consumatoare împătimite de ciocolată că trec printr-un lanţ nebunesc de întâmplări care le pun prietenia şi nervii la încercare. Eram interesată să ascult mai multe despre povestea lor interesantă, însă a trebuit să mă duc acasă. Oricum, Carole Matthews mi-a spus că imi va povesti despre „DIETA IUBITOARELOR DE CIOCOLATAmarți. De abia aștept să mă întorc să ascult întamplarile celor patru prietene.

Mie îmi place să vizitez fiecare secțiune. De la fiecare secțiune învăț ceva nou sau sunt surprinsă de povești interesante în fiecare zi. Mediul este familiar și foarte placut. Însă, câteodată ador să merg în Secțiunea Crime. Aici mă întâlnesc cu detectivi sau oameni obișnuiți prinși în diverse povești încurcate. Ador să mă gandesc la indicii ce îi vor ajuta pe detectivi să rezolve cazul. Chiar astazi, am fost acolo și m-am întâlnit cu Maj Sjöwall și Per Wahlöö care se preocupau de cazul „DISPĂRUT FĂRĂ URMĂ” al inspectorului Martin Beck care și-a intrerupt concediul ca să plece de urgență la Budapesta, în căutarea unui jurnalist suedez suspectat de trafic de droguri. Momentan, am înțeles că investigația a ajuns într-un punct mort. Sper ca Martin Beck să rezolve ușor cazul acesta.

De curand, în orașul Editura ALL, a aparut o nouă secțiune, Lista lui Alex. Ştefănescu. Este un loc contemporan, foarte iubit și ai ocazia să întalnesti oameni și autori proveniți de pe toate continentele lumii.

Strada Ficțiunii ar trebui să fie intens circulată deoarece este locul unde poți deveni iar adolescent, poți trăi povești frumoase de dragoste sau poți să călătorești în orice loc din lume. Timpul tău va deveni mai plăcut și poate fi în același timp un medicament împotriva supărărilor sau singurătății.

Îmi doresc ca voi, prieteni dragi și cunoscuți din țară, să faceți o plimbare pe Strada Ficțiunii.

Articol scris pentru SuperBlog 2014.

Leave a Reply

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O parte din Mine

Alege sa trăiești, alege să iubești chiar dacă îți este greu....lângă tine e mereu Dumnezeu! :))))

L. Diana

"Fashion fades, only style remains the same."Coco Chanel

TeaTime with Lilly

let's have a cup of words

Andreea Cristea Travel

Calatoreste cu Andreea Cristea

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

RĂZVAN NOVAC PHOTOGRAPHY

CĂLĂTOR, FOTOGRAF, BLOGGER

