Muzeul Locomotivelor cu Abur din Resita

De aproape șapte ani, merg la Reșita cel puțin o dată pe lună deoarece soțul meu este reșitean. Am vizitat locomotivele când am fost la Reșita prima data în 2008 și de atunci nu ne-am mai plimbat pe acolo. Acum, le-am vizitate din nou și am făcut și câteva poze pentru voi.

Dacă vreți să le vizitați, să știți că intrarea este liberă. Locomotivele sunt așezate într-un parc, pe Calea Timișoarei, Zona Triaj din Reșita. Tot acolo este amenajată și o parcare.

R2

Puțină istorie…

În urmă cu 141 de ani a fost fabricată la Reşiţa prima locomotivă cu abur românească, iar acum 41 de ani a avut loc inaugurarea unei expoziţii de locomotive cu abur în aer liber, conţinând 16 piese reprezentative ale perioadei de fabricaţie 1872-1960 ce constituie, astăzi, patrimoniul celui mai mare muzeu tehnic în aer liber din Europa, cel de la Reşiţa, un proiect al Fundaţiei Uzinele Domeniului Reșita.

R5

Muzeul Locomotivelor cu Abur din Reșita a fost realizat, prin eforturile inginerului Mircea Popa, director al Uzinelor reșitene, în anul 1972, la aniversarea unui secol de producție de locomotive cu aburi la Reșita.

R3

Muzeul conține 16 locomotive din diverse epoci de constructie, cea mai importantă fiind locomotiva RESICZA, una dintre cele trei prime locomotive cu aburi construite în spațiul sud-est european, la Resita, între anii 1872-1873.

R14

R16

Mi-ar fi plăcut ca aceste locomotive ce au scris istorie pe Căile Ferate Române să fie și funcționale sau să le putem vizita în interior. Oricum, este un muzeu unic și dacă aveți drum pe aici, puteți să vă opriți o oră să le admirați deoarece sunt unice.

Mai multe poze aici.

3 comments

  1. Fain. În 2009 am fost și eu pe aici. Nu văd mari schimbări.

    1. Asa e, din…pacate nicio schimbare…

    2. Din pacate a ramas la fel

Leave a Reply

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O parte din Mine

Alege sa trăiești, alege să iubești chiar dacă îți este greu....lângă tine e mereu Dumnezeu! :))))

L. Diana

"Fashion fades, only style remains the same."Coco Chanel

TeaTime with Lilly

let's have a cup of words

Andreea Cristea Travel

Calatoreste cu Andreea Cristea

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

RĂZVAN NOVAC PHOTOGRAPHY

CĂLĂTOR, FOTOGRAF, BLOGGER

