Emotie de baza: Tristetea

Dacă înveţi să citeşti emoţiile de pe faţa (în special microexpresiile) celor din jur, vei înţelege foarte multe despre ceea ce aceştia simt şi vei avea ocazia să vezi lumea diferit, reuşind să accesezi informaţii pe care unii nu vor fi niciodată confortabili să ţi le ofere. Au fost mai mulţi cercetători şi oameni de ştiinţă care au studiat expresiile faciale, printre care şi Charles Darwin, care declara că expresiile generate de către emoţii sunt universal.

Un cercetător, Paul Ekman, din domeniul psihologiei a luat această afirmaţie a lui Darwin şi a făcut-o misiunea vieţii lui și a studiat aceste expresii universale, reuşind să adune la un loc un munte de informaţii despre microexpresii. O microexpresie este o reacţie involuntară a muşchilor feţei care are loc atunci când experimentăm diferite emoţii. Practic, lucrurile pe care le simţim sunt “afişate” cu ajutorul muşchii feţei şi “trădează” emoţiile pe care le experimentăm.

Am ales sa vorbesc astazi despre tristete, pentru ca este emotia care o simt de multe ori. Atunci când sunt trista, ma ascund de oameni si nu ii las pe cei din jurul meu sa ma vada in starea asta.

Tristeţea este o emoţie caracterizată prin sentimente de dezavantaj, pierdere si neajutorare. Când este trist, omul devine adesea liniştit, mai puţin energic şi retras.

Tristeţea este opusul fericirii

imagesTDMT3ZP1

Sursa

De multe ori am fost trista, poate cateva minute, ore sau chiar zile intregi. Mereu insa, am trecut peste tristete si mi-am revenit. Imi revin atunci cand zâmbesc.

Totusi, sentimentul de tristete profunda l-am simtit atunci când am pierdut persoane dragi. In iunie 2011 mi-am luat concediu o saptamana ca sa pot invata pentru licenta. Lunea am fost anuntata ca bunicul din partea mamei a murit, fiind ultimul bunic pe care il aveam si pe care il iubeam enorm.

Vroiam sa renunt la licenta ca sa pot merge sa fiu alaturi de familia mea in Bucovina, insa m-a rugat mama sa raman acasa. Eram lipsita de energie si nu aveam starea necesara ca sa invat. Plângeam, sufeream si cateodata vroiam sa imi arunc cartile si sa plec. Totusi, desi imi era foarte greu, am invatat si am luat nota zece la scris desi gândul imi era departe. Nota i-am dedicat-o bunicului meu. Aceasta tristete pe care am simtit-o a fost temporara pentru ca incet, incet, mi-a revenit starea de spirit.

Mai sunt tristă atunci când gresesc ceva la lucru, supar pe cineva drag sau când nu am suficiente resurse financiare. Atunci când simt aceasta emotie, incerc sa ma gândesc la ceva frumos, sa ma plimb, sa dorm si sa povestesc cu cei din jurul meu. Totusi, incerc sa imi revin si datorita familiei și prietenilor sunt mereu cu zambetul pe buze. Comunitatea din care fac parte imi da energia sa ma ridic si sa zâmbesc. Pana la urma cu totii am simtit toate emotiile de baza, insa este bine sa impartasim aceste emotii ca sa ne putem elibera si sa nu fim frustrati. Consider ca nu e bine „sa tii in tine supararile”, nu este constructiv in timp. Mereu este bine sa spui ce te intristeaza sau te supara.

Cateodata, când sunt trista, imi place sa stau in lumea virtuala, sa citesc sau sa ma uit la filme. Vreau sa fiu lasata in pace. Vreau sa calatoresc, sa mananc si sa plang. Cateodata când sunt trista, vreau sa ma tina sotul meu in brate. Cateodata, uit ca sunt trista si zâmbesc.

Cum poti observa tristetea:

Manifestarea tristeții pe față:

images04QOU1ZY

sursa

  • Colţurile interioare ale sprîncenelor sunt retrase;
  • Pielea din partea de jos a sprîncenelor este triangulată cu colțul interior în sus;
  • Colțul interior al pleoapei superioare este ridicat;
  • Colțul buzelor este lăsat în jos, în unele cazuri tremură.

400full

sursa

Am incercat sa gasesc o poza in care sunt trista si am realizat ca nu am…

Nu vă reprimați emoțiile deoarece exprimarea sănătoasă a emoţiilor dă măsura maturităţii unei societăţi. Sper totusi ca sunteti veseli si fericiti in majoritatea timpului!

3 comments

  1. Tristetea trebuie sa dispara pe o apa curgatoare….

  2. nimeni nu isi face fotografii cand e trist… e greu sa acceptam ca suntem tristi si sa spunem asta, daramite sa mai si imortalizam momentul!

    1. Asa e. Ma gandeam ca poate au fost momente cand am iesit in oras cu prietenii si eram trista si cineva sa imi fi facut o poza…dar nu am gasit.

Leave a Reply

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O parte din Mine

Alege sa trăiești, alege să iubești chiar dacă îți este greu....lângă tine e mereu Dumnezeu! :))))

L. Diana

"Fashion fades, only style remains the same."Coco Chanel

TeaTime with Lilly

let's have a cup of words

Andreea Cristea Travel

Calatoreste cu Andreea Cristea

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

RĂZVAN NOVAC PHOTOGRAPHY

CĂLĂTOR, FOTOGRAF, BLOGGER

