E foarte simplu…“Don’t Text and Drive”

Sambata trecuta am iesit cu patru prietene in oras. Una din prietenele mele, Raisa s-a oferit sa fie soferita noastra, are carnet de cativa ani si conduce foarte bine. Eram dornice de distractie deoarece nu am iesit de ceva timp in formula asta.

Raisa ne-a povestit ca de cateva zile s-a certat cu prietenul ei si el tot ii trimitea sms-uri de impacare. Noi incercam sa o facem sa se destinda si sa uite de problemele cu prietenul ei, doar am iesit sa ne distram.

Am decis sa mergem intr-un club care se afla in apropriere de Timisoara. Pe drum, Raisa avea mereu telefonul in mana si noi ii tot spuneam sa il puna in geanta, dar ea era nervoasa ca primea mesaje din doua in doua minute. Pana sa ajungem la club, radeam, povesteam si intr-o fractiune de secunda, am auzit o lovitura, Raisa a franat brusc si pe moment eu nu stiam ce se petrece…Cred ca a durat un minut pana cand ne-am dat jos din masina, intre timp erau foarte multe masini oprite si am observat ca toti se uitau jos…si ne intrebau cum ne simtim.

Pentru un minut, am inchis ochii si speram sa fie doar un cosmar, insa din pacate era totul real. Incet, cu frica, ne-am dus in fata masinii si pe jos era un biciclist lovit. Am vazut ca le raspundea oamenilor, dar l-au lasat sa stea jos pana a venit ambulanta. Cand m-am uitat la Raisa, era cu telefonul in mana, tremura, plangea si nu ii venea sa creada ce a facut.

Minutele s-au transformat in ore petrecute la spital, declaratii si lacrimi din partea tuturor. Noi, cele patru din masina nu am avut fizic nimic grav, ne-am ales doar cu niste zgarieturi. Dupa doua ore, la spital a sosit sotia biciclistului cu bebelusul lor de o luna in brate… in acel moment m-am cutremurat si nu stiam cum sa ma ascund de privirile lor, chiar daca nu am fost eu de vina.

Fiind epuizata, m-a dus sotul meu acasa, insa numai la acest accident ma gandeam si la tanarul tata biciclist. Cum se poate sa ii luam sansa ca fiul lui sa creasca langa tatal lui? Pe Raisa nu o mai interesa decat sanatatea lui, nimic altceva.

Din fericire pentru Raisa, biciclistul a avut mici lovituri insa a supravietuit. Au trait cu totii niste clipe de cosmar. In momentele acele realizezi cat de fragila este viata si ca doar o secunda de neatentie poate omora sau lovi un om nevinovat. Dupa aceasta experienta, Raisa si prietenele mele m-au sfatuit sa scriu si sa va povestesc tuturor.

Probabil credeti ca puteti sa le faceti pe toate la volan si ca este simplu sa scrii sms-uri si sa conduci, dar nu este deloc asa. Daca esti sofer, te rog sa aplici acest slogan mereu “Don’t Text and Drive”, adica nu scrieţi mesaje pe telefonul mobil în timp ce conduceţi!

Cei de la Toyota au facut o campanie anul acesta  sub sloganul „Text me, I’m driving” pentru a atrage atentia asupra numărului îngrijorător de accidente rutiere cauzate de utilizarea telefonului mobil pentru servicii de sms și email. Protagonistii campaniei, Dani Oțil și Roxana Ciuhulescu au experimentat folosirea sms-urilor la volan, având de depăşit diverse piedici și obstacole în timp ce conduceau și răspundeau in timp real mesajelor primite de la fani, precum drumul în lucru, trecerea de pietoni, drum îngustat și alte obstacole care pot apărea oricând pe carosabil în viața reală.

Experimentul poate fi vazut mai jos.

In plus, este bine sa stiti că 23% din numărul total de accidente dintr-un an sunt cauzate de utilizarea telefonului la volan (conform Traffic Safety Facts: National Highway Traffic Safety Administration, December 2011).

Nu a fost usor sa va povestesc aceasta experienta groaznica, dar sper ca prin acest articol sa salvez macar o viata. Asa ca, va rog sa transmiteti mai departe mesajul “Don’t Text and Drive”.

logo_Toyota_mic-300x259

Articol scris pentru SuperBlog 2014.

Leave a Reply

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O parte din Mine

Alege sa trăiești, alege să iubești chiar dacă îți este greu....lângă tine e mereu Dumnezeu! :))))

L. Diana

"Fashion fades, only style remains the same."Coco Chanel

TeaTime with Lilly

let's have a cup of words

Andreea Cristea Travel

Calatoreste cu Andreea Cristea

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

RĂZVAN NOVAC PHOTOGRAPHY

CĂLĂTOR, FOTOGRAF, BLOGGER

