Trei idei simple ca sa nu irosesti mancarea

Imi place sa gatesc, ma relaxeaza si cred ca orice mancare iese gustoasa daca pui suflet. De-a lungul timpului, am invatat ca daca nu vreau sa ripisesc mâncarea, trebuie sa imi organizez mesele dar si alimentele pe care le cumpar.

Eu si sotul meu lucram dimineata de la 9 la 5, respectiv 6 si acasa ajungem destul de tarziu. Ne-am facut un ritual ca o data pe luna (când ia sotul meu bonurile) sa mergem sa cumparam alimentele importante si ce avem nevoie prin casa. Întotdeauna ne gândim ce mancaruri putem face cu acele alimente si daca o sa le folosim, chiar propun un meniu in fiecare saptamana pe care il respectam de obicei daca nu apar anumite situatii neprevazute si iesim in oras.

Pana acum cateva luni, aruncam foarte multe felii de muschi file/sunca, diverse creme de branza pentru micul dejun pentru ca mancam intr-o zi din ele si uitam efectiv ca exista si dupa aceea trebuia sa le aruncam. Eu imi cumparam foarte multe iaurturi si nu ajungeam sa le mananc, ele expirau si le aruncam. Ce faceam noi se numeste risipa de mancare. La un moment dat, am zis stop, trebuie sa ne organizam mai bine.

Ca sa nu arunci mâncarea, iti propun urmatoarele idei simple pe care le poti folosi cu incredere.

  • Faceti mancare exact pentru cate persoane sunteti si nu lasati pentru a doua zi, daca stiti sigur ca nu veti manca.  Eu de exemplu mananc carne, supe, ciorbe doar când sunt calde. Asa ca, gatesc doar pentru doua persoane.
  • Când desfaceti un pateu, sos pesto, creme de branza si stiti ca trebuie mancate in cateva zile de la deschidere, asigurati-va ca le terminati sau le folositi la alte mancaruri in acele zile.
  • Daca cumparati mai multa carne, depozitati-o in congelator. Ganditi-va de dimineata ce gatiti in acea zi si scoateti carnea de care aveti nevoie pentru masa. Asa, evitati riscul sa cumparati carne, sa o lasati in frigider si sa expire.

Sper sa va ajute aceste exemple si sa va ganditi ca nu merita sa aruncam mancare. Irosirea mâncării este o problemă acută în țara noastră. Vestea bună este că fiecare dintre noi poate face o diferență în acest sens. Jamie Oliver propune în noua sa carte, “Economisește cu Jamie”, apărută la Curtea Veche Publishing, un nou stil de a face cumpărături, de a găti și de a utiliza alimentele astfel încât să economisim mai ușor. Rețetele sunt realizabile cu un buget redus și gândite astfel încât să valorifice la maximum ingredientele.

premiul-cel-mare-Jamie-Oliver

sursa foto

Leave a Reply

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O parte din Mine

Alege sa trăiești, alege să iubești chiar dacă îți este greu....lângă tine e mereu Dumnezeu! :))))

L. Diana

"Fashion fades, only style remains the same."Coco Chanel

TeaTime with Lilly

let's have a cup of words

Andreea Cristea Travel

Calatoreste cu Andreea Cristea

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

RĂZVAN NOVAC PHOTOGRAPHY

CĂLĂTOR, FOTOGRAF, BLOGGER

