Torino

Am auzit de Torino de când eram mica pentru ca aveam rude care au plecat sa lucreze acolo. De atunci imi închipuiam oare cum e acolo si ce as putea sa vizitez daca as ajunge in oras. La nunta noastra, am primit invitatia de la verisorii nostrii sa mergem sa ii vizitam in Torino si dupa ceva timp (aproape doi ani) am reusit si noi in sfarsit sa ajungem.

Daca tot nu a fost avion direct Timisoara-Torino, am mers cu Wizz-ul pana la Milano (asa am reusit sa vizitam si Milano) si de acolo am luat trenul spre Torino. Distanta de 153 km am facut-o in aprox. 1h si 30 minute in conditii excelente. Sigur m-as mai plimba cu trenul prin Italia, nu se compara cu trenurile noastre.

A fost foarte faina aceasta excursie pentru ca ne-am intalnit cu familia noastra dar am si vizitat un oras nou, foarte important din Italia. Vineri seara am stat in familie pentru ca eram mult prea obositi sa ma vizitam ceva.

Sambata dimineata am fost in Piata San Carlo care este una din importantele piete din Torino. Aici se organizeaza diverse evenimente și spectacole. Exista o parcare subterana chiar sub piata.

piata san carlo

san carlo torino

torino san carlo

piata carlo torino

Din Piata San Carlo, am mers pe jos spre Piata Castello din Torino si am vizitat Muzeul Egiptean. Torino este un oras vechi care are cladiri cu o arhitectura inedita. Cu siguranta doua zile nu au fost suficiente pentru a vizita tot orasul, ai nevoie de cel putin o saptamana.

magazin torino

torino centru

torino vizita

vittorio torino

vittorio emanvelle II torino

Langa Muzeul National era un targ de vechituri, mi-a placut stilul (as vrea sa fie asa ceva si in Timisoara) mi-ar fi placut sa stau cu orele si sa vad ce as putea sa imi gasesc de la comercianti.

muzeu torino

muzeul national torino

piata vechituri torino

targ torino

Piata Castello este cea mai importanta piata din Torino si aici se gaseste Palatul Regal si cladirea Senatului.

palatul regal

piata castello torino

castello torino

palazzo della regione torino

Când eram in Piata Castello, cardul de la aparat ii facea figuri lui Luci (in sensul ca nu ii mai arata nicio poza), asa ca soc si groaza pe fata sotului meu. Asa ca, noi fetele am mers pe cu mijoacele in comun pana acasa (am mers si cu tramvaiul pentru turisti) iar baietii au mers la Media World (exact ca media markt) ca sa cumpere un card nou pentru aparat, necesitatea era sa ajungem acasa la verisorii mei ca sa salveze pozele facute pe laptop.

In drumul lor spre masina parcata in parcarea subterana de la Piata San Carlo, s-au oprit la Caffe Torino, cafenea care dateaza din 1903 in Torino fiind foarte renumita si extrem de frumoasa.

caffe torino

caffe torino vechi

interior caffe torino

caffe torino torinoSambata dupa amiaza am fost la Porta Palazzo sa cumparam peste pentru sambata seara si seara am vizitat Cladirea Mole Antonelliana – Muzeul Cinematografiei (care m-a fascinat). Duminica a plouat foarte tare, asa ca baietii au vizitat Stadionul si Muzeul Juventus Torino iar duminica dupa masa am rezervat-o familiei si am facut bagajul.

O sa povestesc in curând despre Muzeul Egiptean si Muzeul Cinematografiei, care merita vizitate neaparat.

Oricum, mie mi-a placut foarte mult in Torino, le multumesc mult verisorilor si unchilor mei pentru tot (stiu ei) si va spun sincer ca m-as intoarce oricând in Torino (oricum mai am cateva muzee si obiective de vizitat).

2 comments

  1. felicitari pentru plimbare ! comparatia preturilor la calatoria cu trenul romanesc vs italian ?

    1. Am luat trenul din Milano centrale si am ajuns in Torino Porta Nuova. Noi am fost cu Regionale Veloce si un bilet a costat 12,25 euro. Mie mi s-a parut foarte acceptabil. Daca mergeam cu Frecciarossa (sageata) costa un bilet 30 euro dar ajungeam in jumatete de ora.

Leave a Reply

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O parte din Mine

Alege sa trăiești, alege să iubești chiar dacă îți este greu....lângă tine e mereu Dumnezeu! :))))

L. Diana

"Fashion fades, only style remains the same."Coco Chanel

TeaTime with Lilly

let's have a cup of words

Andreea Cristea Travel

Calatoreste cu Andreea Cristea

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

RĂZVAN NOVAC PHOTOGRAPHY

CĂLĂTOR, FOTOGRAF, BLOGGER

