Eurotrip2015 – Salzburg

Așa cum v-am povestit aici, Salzburg a fost primul oraș vizitat din mini turul nostru prin Europa. Am auzit numai lucruri frumoase și am vazut la prieteni poze superbe, așa că de cațiva ani mi-am dorit să ajungem să îl vizităm.

Am plecat din Timișoara dimineața, la ora 3 a.m. iar la ora prânzului am ajuns la hotel. Ne-am cazat la Hotelul Oekotel (unde am mai stat în Viena și Budapesta). Nouă ne place hotelul, costă doar 25 euro/noapte/persoană, este curat, ai baie în cameră și ai și micul dejun inclus în preț.

hotel-salzburg-ieftin-oekotel

Ne-am cazat, am facut repede un duș si ne gândeam ce să luăm pană în centru… autobuzul sau masina, tinand cont că hotelul nu este situat central. Pe considerentul că parcarea în centru orasului costa 18 euro/zi iar un bilet de autobuz pentru o persoana era 2,50 euro, am hotarat ca mai bine luam autobuzul și asa poate si Luci sa savureze o bere (chiar a baut una).

autobuz-4-salzburg-bilete-transport-in-comun

La un minut de hotel, este statia autobuzului 4 care are cateva statii și în centru. Biletele de autobuz în Salzburg se pot luam chiar de la șofer. Daca nu greșesc, un bilet pe o zi pentru toate mijloacele de transport ar fi costat 6 euro/persoana. Șoferul vorbea bine engleza si ne-a ajutat cu indicatii. Noi am coborat la prima statie dupa tunel.

statie-autobuz-salzburg

În Salzburg este situat un tunel în centrul oraşului, care se numește Siegmundstor sau Neutor. Acesta a fost construit între anii 1764 şi 1767 şi face legătura între oraşul vechi Salzburg (Alstadt) cu oraşul Riedenburg.

tunel-salzburg vedere-tunel-salzburg

La cateva minute de la tunel am mers pe jos si am ajuns pe strada Getreidegasse care este plina de magazine frumoase. Eu am fost foarte incantata de placutele fiecarui magazin care se potrivesc de minune stilului orasului. Tot aici veti gasi multe magazine cu suveniruri si cu ciocolata specifica Mozart. Imi place ca straduta se ramifica in stradute mai inguste si mai mici si descoperi arhitecturi noi.

strada-salzburg strada-principala-salzburg strada-salzburg-suveniruri strada-salzburg-ciocolata salzburg-strada strada-salzburg-umbrela

strada-salzburg-austria

Tot pe strada Getreidegasse, pe partea dreapta a strazii veti observa casa în care s-a nascut Mozart și în care și-a petrecut primii 17 ani din viata. Muzeul aflat în casa unde s-a nascut Mozart gazduieste niste piese importante cum ar fi vioara folosita de Mozart in copilarie, vioara sa de concert, clavecinul, portrete, scrisori si alte obiecte ce au apartinut familiei Mozart. Sunt de părere că Salzburg nu ar fi Salzburg fără Mozart.

salzburg-casa-mozart casa-mozart-muzeu

După ce am văzut casa în care s-a născut Mozart, ne-am plimbat pe stradutele lor înguste și am ajuns în centru istoric. Afară era foarte, foarte cald si nu prea rezistai sa stai sub cerul liber la orele pranzului.

centrul-vechi-salzburg salzburg-centru-vechi

Mi-a placut mult Domul din Salzburg, dar dupa parerea mea nu se compara cu cel din Milano sau Munchen. Piata Catedralei se gaseste chiar in fata Domului din Salzburg și este îngradită de Castelul Residenz și de Manastirea Sf. Petru.

dom-salzburg centru-istoric-salzburg salzburg-centru-fortareata

Cimitirul Petru este cel mai vechi cimitir din Austria, în oraşul Salzburg, situat la poalele Castelului Hohensalzburg. Este una dintre atractiile turistice cele mai populare din Salzburg, iar originile sale datează încă de pe la 700 şi a fost înfiinţat de Sfântul Rupert de Salzburg. Prima menţiune, într-un act, a fost făcută la 1139, iar cea mai veche piatra funerara datează din 1288.

manastirea-sfantu-petru cimitir-salzburg

După 800 km parcursi si dupa atata plimbare prin oras, ni s-a facut foame. Am mancat de la restaurantul Zum-Mohren (strada judengasse nr. 9) si mâncarea (dar si berea) a fost foarte buna (berea Radler la ei inseamna bere blonda cu sprite).

mancare-zum-mohren-salzburg restaurant-zum-mohren-salzburg-mancare-buna

Dupa ce am mancat bine ne-am luat bilete și am urcat cu furnicularul la Fortareata din Salzburg – Festung Hohensalzburg. Biletul pentru o persoana a costat 11,30 euro. Din cate am inteles, poti și urca pana la fortăreață.

Fortareata-Hohensalzburg salzburg-Fortareata-Hohensalzburg interior-Fortareata-Hohensalzburg Fortareata-Hohensalzburg-in-salzburg Fortareata-Hohensalzburg priveliste-Fortareata-Hohensalzburg Fortareata-Hohensalzburg-austria Fortareata-Hohensalzburg Fortareata-Hohensalzburg-vizita

Constructia fortaretei din Salzburg a inceput in jurul anului 1100, cu un turn si un zid inconjurator si nu s-a terminat pana spre 1700 cand i-au fost finalizate toate turnurile si camerele interioare. Astăzi edificiul se impune ca cel mai bine conservat Castel din Europa. Mi-a placut ca se vede tot orasul de sus, poti sta la terase si sunt amenajate banci ca sa admiri fortareata.

De la fortareata, am mers pe jos spre Palatul Mirabell. Am gasit si in Salzburg un pod cu lacatele.

salzburg-podul-cu-lacate podul-salzburg

Grădinile Mirabell, au fost reproiectate în jurul anului 1690 sub Printul-Arhiepiscop Johann Ernst Graf von Thun la planurile lui Johann Bernhard Fischer von Erlach şi complet remodelate în jurul anului 1730 de Franz Anton Danreiter.Patru grupe de statui în jurul fântânii au fost sculptate de Ottavio Mosto, în 1690 şi simbolizează cele 4 elemente: foc, aer, pământ şi apă. Mirabell Gardens au fost deschise pentru public de către împăratul Franz Joseph în 1854.

gradinile-mirabell-salzburg salzburg-gradinile-mirabell palatul-gradinile-mirabell gradinile-mirabell-fantana-apa gradinile-mirabell-fantana gradinile-mirabell-flori gradinile-mirabell-trandafiri

Dupa ce am vizitat gradinirile Mirabell, am luat autobuzul 4 si am mers spre hotel sa ne odihnim. Mi-a placut foarte mult orașul și m-aș întoarce cu drag oricand.

Mai multe poze puteti vedea aici.

Acest articol face parte din mini turul Europei de anul acesta!

Leave a Reply

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O parte din Mine

Alege sa trăiești, alege să iubești chiar dacă îți este greu....lângă tine e mereu Dumnezeu! :))))

L. Diana

"Fashion fades, only style remains the same."Coco Chanel

TeaTime with Lilly

let's have a cup of words

Andreea Cristea Travel

Calatoreste cu Andreea Cristea

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

RĂZVAN NOVAC PHOTOGRAPHY

CĂLĂTOR, FOTOGRAF, BLOGGER

