Eurotrip 2015 – Munchen

Dupa cum stiti, am fost plecati intr-un mini eurotrip. Am plecat din Salzburg la 8 a.m. si am ajuns in Munchen undeva la ora 9:30 a.m. Deoarece eram cu masina si nu aveam cazare in Munchen (urma sa dormim langa Stuttgart), ne-am salvat cateva adrese pentru parcari, care sa fie cat de cat aproape de centru. Am parcat la un centru comercial si am platit pentru toata ziua 15 euro. Parcarea este localizata pe Hopfenstrasse 6, la 15 minute de mers pe jos pana la prima poarta de pe Marienplatz.

In Munchen ne-am plimbat numai in zona centrala, am avut la dispozitie doar sapte ore (cam putine, stiu). Oricum marea majoritate a obiectivelor turistice din Munchen sunt localizate in centrul vechi al orasului ceea ce face vizitarea lor foarte usoara.

In Evul Mediu, Altstadt, mai bine zis centrul istoric al orasului era protejat de un zid de aparare cu patru turnuri mari. Dintre cele patru porti care asigurau intrarea in Munchen, in zilele noastre au supravietuit numai trei: Sendlinger Tor, Isartor si Karlstor (noi am vrut sa ajungem la toate). Cea mai apropriata poarta de la langa parcare, a fost poarta Karlstor si asa ca ne-am inceput vizita de la ea.

Karlstor poarta munchen

Dupa ce am trecut de poarta,  am inceput vizita prin inima orasului si anume Marienplatz (strada lor principala) care este plina de magazine de haine, suveniruri si standuri cu fructe proaspete.

Marienplatz vizita Marienplatz Marienplatz Marienplatz Marienplatz

Am admirat toate cladirile, insa cea mai impresionanta cladire mi s-a parut Noua Primarie. Constructia noii primarii a inceput in 1867 cu partea estica a cladirii ce a fost inaltata din caramida si a fost terminata in 1874. Dupa 15 ani, s-a construit si aripa vestica ce este facuta din piatra. Aceasta parte include si cea mai emblematica parte a cladirii, un turn de 79 de metri ce a fost terminat in 1909.

Noua Primarie este construita in stil gotic flamand. Lungimea cladirii masoara mai mult de 90 de metri si este bogat ornamentata cu diferite motive dintre cele mai spectaculoase. Piesa de rezistenta de la aceasta impresionanta cladire este celebrul “glockenspiel”, al patrulea cel mai mare astfel de dispozitiv din intreaga Europa. In fiecare zi la 11:00 a.m. si la 17:00 p.m., figurinele de dimensiuni aproape naturale ale ceasului ofera un spectacol unic pentru localnici si turisti.

Primaria din Munchen - Neues Rathaus, Munchen Primaria din Munchen - Neues Rathaus Primaria din Munchen Noua primarie munchen

Dupa aceea, am vazut Vechea Primarie din Munchen. Astazi, Vechea Primarie gazduieste un muzeu al jucariilor (Spielzeugmuseum), amplasat in patru camere din turn, fiecare situate pe cate un etaj diferit. Muzeul urmareste istoria jucariilor de la inceputul secolului al 19-lea pana in zilele noastre.

vechea primarie munchen munchen vechea primarie

Am vrut sa ajungem si la a doua poarta a orasului, la Isartor. Poarta Isartor este situata in apropiere de Marienplatz, la capatul a ceea ce se numeste “Tal” (valea). Strada care trece pe sub poarta, Im Tal, a fost numita astfel datorita faptului ca drumul de la Vechea Primarie spre Isartor merge la vale. Turnul central a fost construit in 1337 si asigura intrarea dinspre Isar, raul care trece prin Munchen. Totusi, pe mine prima poarta m-a impresionat mult mai mult.

poarta munchen isartor poarta munchen

Dupa aceea, am mers in piata din Munchen, in Viktualienmarkt. Este foarte aproape de vechea primarie din Munchen. Piata este plina de viata aici putand fi gasite standuri si magazine cele mai variate produse cum ar fi: legume, flori, bauturi specifice, obiecte pentru decor si multe altele.

Viktualienmarkt munchen flori Viktualienmarkt Viktualienmarkt in munchen Viktualienmarkt statuie Viktualienmarkt

După plimbarea prin piața am ajuns si la a treia poarta a orasului Munchen. Aceasta poarta este cea mai veche care se numeste Sendlinger Tor. Poarta se presupune ca a fost ridicata in 1318 si a fost intrarea dinspre drumul comercial spre Italia.

Sendlinger Tor munchen

Foarte aproape de Sendlinger Tor, Luci al meu a mancat un burger foarte bun. Nu mai stim cum se numeste localul, insa Luci a ramas impresionat de el. A costat aproximativ 5 euro.

burger munchen

Ar mai fost de vizitat cateva obiective (muzeul BMW , Palatul Residenz din Munchen) insa de unele am uitat, cum ar Allianz Arena…si nu ne-am adus aminte decat atunci când eram in drum spre Sttutgart. Cu siguranta o sa mai ajungem la un moment dat in Munchen si vom reusi sa vizitam tot.

Mi-a placut foarte mult orasul si arhitectura cladirilor din centru. Mai multe poze puteti vedea aici.

Acest articol face parte din mini turul Europei de anul acesta!

Leave a Reply

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O parte din Mine

Alege sa trăiești, alege să iubești chiar dacă îți este greu....lângă tine e mereu Dumnezeu! :))))

L. Diana

"Fashion fades, only style remains the same."Coco Chanel

TeaTime with Lilly

let's have a cup of words

Andreea Cristea Travel

Calatoreste cu Andreea Cristea

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

RĂZVAN NOVAC PHOTOGRAPHY

CĂLĂTOR, FOTOGRAF, BLOGGER

