Amsterdam – Cartierul Rosu si Biserica Veche

Din Germania am plecat spre Olanda incarcata de emotii ca voi vizita orasul Amsterdam. Sincer va spun, nu mi-am inchipuit pana anul acesta ca as putea ajunge acolo, mi se parea prea departe sa mergem cu masina si nici zboruri directe nu sunt din Timisoara. Am plecat de la gazdele noastre dimineata la 7:00 si am ajuns la ora 14:00 dupa-masa la hotel.

Noi ne-am cazat la hotelul West Side Inn care este foarte aproape de iesirea pe autostrada. Cazarea pentru o noapte a fost 65 euro, mi s-a parut destul de ieftin pentru Amsterdam, am avut o camera frumoasa, cu baie, aer conditionat si frigider. Am cautat destul de mult o cazare acceptabila care sa aiba si parcare asigurata. Spre deosebire de alte orase, hotelurile mi s-au parut foarte scumpe in Amsterdam. Cei de la hotel au parcare, insa trebuie platita separat. Aceasta a fost 12.50 euro pentru 24 ore si se plateste tot la receptie. Mie mi-a placut foarte mult, chiar daca hotelul nu a fost situat central.

cazare amsterdam ieftina west side inn cazare amsterdam foarte buna

De la receptie am luat harti cu orasul si ne-am cumparat cate un bilet pentru o zi valabil pe toate mijloacele de transport. A costat 7.50 euro/24 ore pentru o persoana. Statia de tramvai este la 5 minute de hotel si am luat tramvaiul 2 pana la Gara Centrala. Cu tramvaiul pana la gara centrala am facut aproape 20 minute. De retinut ca biletele trebuie validate atat la intrarea in tramvai cat si la iesire. Tramvaiele nu opresc in toate statiile, asa ca e bine sa apasati pe buton la statia unde vreti sa va dati jos.

bilet amsterdam calatorie de o zi

Noi am coborat la gara centrala. Langa gara este o parcare imensa de biciclete si tot acolo este un mini port de unde poti sa iei barcute si sa te plimbi pe canele. Noi asta am facut in a doua zi. M-a uimit sa vad cat de multi turisti erau in oras si cate biciclete (enorm de multe). Dupa doua zile petrecute in Amsterdam, am ajuns la concluzia ca acolo bicicletele sunt mai importante decat masinile si pietonii.

amsterdam calatorie statie biciclete amsterdam gara centrala amsterdam

In drum spre Cartierul Rosu, am admirat toate vaporasele si arhitectura cladirilor. Mi-a placut ca erau foarte multi turisti, se observa cat de vizitat este orasul. Chiar merita vizitat.

DSC03823 DSC03824 DSC03827 DSC03828

Sincer, cand ma gandeam la Cartierul rosu, ma gandeam ca voi vedea indivizi ciudati, fete imbracate sumar, insa cel putin ziua poti vizita linistit cartierul.

cartierul rosu amsterdam cartierul rosu cartierul-rosu-amsterdam cartier-rosu-amsterdam-olanda

Cartierul Rosu a ajuns sa fie unul dintre simbolurile Amsterdamului. Daca vizitati Amsterdamul, atunci trebuie sa popositi si in Cartierul Rosu fie si numai pentru a arunca o privire si sa va potoliti curiozitatea.

cladire-cartier-rosu

Cartierul Rosu este cunoscut si sub numele de “Walletjes”. Este format dintr-o retea de alei pe care se afla un numar foarte mare de camarute inchiriate in special de femei care isi ofera serviciile lor speciale din spatele unui geam sau a unei usi de sticla, ceea ce mie mi se pare ciudat, insa este o alta cultura.

cartier-rosu-amsterdam vizita-in-amsterdam

amsteram-canal

Tot in Cartierul Rosu, se afla si cea mai veche Biserica din Amsterdam si este cea mai veche cladire a orasului. Lucrările la această casă parohială datează din secolul al XIII-lea. Biletul pentru o persoana a fost 7 euro. Dupa ce am platit, ghidul ne-a spus sa ne lasam toate lucrurile intr-o camera de servici inchisa cu cheia, din motive de securitate (recomandare a pompierilor). Pe mine sincer m-a ingrijorat acest aspect, dar ne-am luat telefoane si actele cu noi. Dupa ce am urcat am inteles de ce nu avem voie sa luam bagaje sus, pentru ca scarile sunt foarte inguste si este spatiu destul de mic.

Biserica-Veche-Oude Kerk Biserica-Veche-Amsterdam Biserica-Veche-Oude Kerk-Amsterdam Biserica-Veche-vizita-amsterdam Biserica-Veche-amsterdam

Iniţial biserica a fost construită pentru comunităţile de pescari din Amsterdam. De asemenea, biserica a funcţionat şi ca han pentru săraci. Stilul construcţiei este gotic. Chiar dacă a suferit numeroase modificări, turnul bisericii şi o capelă ataşată au rezistat până în zilele noastre.

biserica-veche clopot-biserica-veche

biserica-veche-cutie-muzicala

Clopotul si cutia muzicala a bisericii sunt cele originale, care inca se folosesc si acum.
biserica-veche-amsterdam

A fost foarte fain ca din biserica am putut vedea tot orasul.

amsterdam-de-sus amsterdam-olanda priveliste-amsterdan cladiri-amsterdam vedere-biserica-neagra-amsterdam cladiri-amsterdam-olanda

Dupa aceea am continuat sa ne plimbam si sa descoperim locuri noi. Voi povesti de acestea in urmatorul articol.

Mai multe poze puteti gasi aici.

Acest articol face parte din mini turul Europei de anul acesta!

4 comments

  1. Acum vreo 2 ani aveam un prieten care tot insista sa merg cateva zile la Amsterdam. In perioada cea mai buna de vizitare – august/sept – bilete prea scumpe, in rest ganduri prea multe – de genul “ma iau cu omul la bataie pe acolo” (sunt foarte certareata). Citind articolele tale si vazand pozele…parca-mi pare asa, un pic rau 🙂

    1. Te inteleg, insa ma bucur ca iti pare macar putin rau si poate mai ai ocazia sa mergi cateva zile. Noi am fost in iunie si a fost vremea perfecta de vizitare! Mi-a placut mult pentru ca nu ma asteptam sa fie asa fain 😀

  2. Hihi…revin si eu cu un comentariu asa, ca sa ma bag in seama.:) Tocmai ce mi-am cumparat bilet spre Amsterdam si mi am amintit de articolele tale. Asa ca m-am repus pe citit.:)

    1. Super! Cred ca o sa iti placa. Daca te pot ajuta cu ceva info, sa imi spui 😉

Leave a Reply

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O parte din Mine

Alege sa trăiești, alege să iubești chiar dacă îți este greu....lângă tine e mereu Dumnezeu! :))))

L. Diana

"Fashion fades, only style remains the same."Coco Chanel

TeaTime with Lilly

let's have a cup of words

Andreea Cristea Travel

Calatoreste cu Andreea Cristea

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

RĂZVAN NOVAC PHOTOGRAPHY

CĂLĂTOR, FOTOGRAF, BLOGGER

