La pas prin Amsterdam

Dupa ce am vizitat Cartierul Rosu si Biserica Veche, ne-am plimbat pe stradutele din Amsterdam si am plecat spre Piata Dam. Piata Dam este cea mai celebra piata din intreaga Olanda si un obiectiv turistic important in Amsterdam. Satul de pescari ce ulterior s-a transformat in Amsterdam a luat fiinta in jurul anului 1270 chiar in locul in care exista Piata Dam astazi. In locul in care exista aceasta piata, locuitorii acestui sat pescaresc au construit un baraj, pentru a bloca cursul raului Amstel. Piata Dam a devenit mai apoi locul in care se reunea intreaga comunitate pentru ceremonii si cele mai importante evenimente ale urbei. In Evul Mediu, piata Dam avea iesire la mare si de aici navele plecau in Marea Nordului. Astazi, piata nu mai este iesirea din oras ci a devenit un fel de centru al orasului.

piata-dam-amsterdam

Monumentul National din piata Dam este dedicat libertatii si consta dintr-un obelisc impozant de culoare alba decorat cu figuri alegorice. Acest monument a fost inaltat in 1956 in amintirea eroilor olandezi morti in cel de-al Doilea Razboi Mondial.

In Piata Dam se afla si Palatul Regal din Amsterdam. A fost initial construit pentru a servi drept cladire a primariei si pentru magistratii din Amsterdam. In secolul al XVII-lea era cea mai mare cladire din Europa.

palatul-regal-amsterdam

Tot in Piata Dam veti vedea si Muzeul figurilor de ceara Madame Tussauds. Noi nu am intrat, am preferat sa vedem alte locuri din Amsterdam, care nu le putem vizita in alte orase.

muzeu-madame-tussaud-amsterdam

Dupa aceea, ne-am plimbat pe canale si am admirat cladirile orasului. Mie mi-au placut enorm, as fi putut sta zile intregi in Amsterdam fara sa ma plictisesc. Unele case ma duceau cu gândul la casele vazute in filme in New York.

casa-arhitectura-amsterdam cladire-amsterdam

heineken-bier-amsterdam amsterdam-magazine

Ce mi-a placut in Amsterdam este ca te poti plimba pe jos de la un obiectiv la altul. Foarte aproape de Piata Dam este si  Piata cu Flori, unde au suveniruri la preturi foarte acceptabile si diversi bulbi. Noi deja cumparasem suveniruri dar ca sa stiti, puteti cumpara linistiti de acolo suveniruri frumoase si destul de ieftine.

piata-cu-flori-amsterdam-olanda piata-cu-flori-amsterdam

Langa piata cu flori este un magazin foarte dragut cu portelanuri specifice Olandei. Chiar daca unele piese ni s-au parut demodate, imi place ca isi promoveaza stilul lor traditional.

portelan-olanda-amsterdam

Interesant este ca Amsterdam are mai multe canale decat Venetia (desi nu am fost inca in Venetia, dar asa am citit). Aceste cai navigabile vechi de peste 400 de ani sunt inscrise in patrimoniul mondial Unesco, asa ca sunt pline de istorie. Merita sa te plimbi si sa admiri peisajele.

amsterdam-merita-vizitat canal-amsterdam-cartier-rosu amsterdam-unic-canal vapor-amsterdam canal-amsterdam

Spre seara, ne-am dus din nou in Cartierul Rosu. Am savurat o bere locala si am descoperit si podul lor cu lanturi, care este situat pe verticala.

lacate-pod-amsterdam pod-cu-lacate-amsterdam

Ce mi-a placut foarte mult in Amsterdam este ca sunt foarte multe evenimente si in aer liber. Noi am avut ocazia sa vedem o piesa de teatru. A fost ceva spectaculos, sa vezi actorii jucând in fata oamenilor stand pe apa.

teatru-in-aer-liber-amsterdam teatru-amsterdam

Mi-a placut foarte mult orasul si as vrea oricând sa ma intorc. In urmatorul articol va voi povesti despre Parcul Vondel și croaziera de pe canalele Amsterdamului.

Acest articol face parte din mini turul Europei de anul acesta!

2 comments

  1. Luana Murgu · · Reply

    Ceva live aud si eu? 😛

    1. Da, data viitoare cand ajungem in Resita sper sa ne vedem :*

Leave a Reply

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O parte din Mine

Alege sa trăiești, alege să iubești chiar dacă îți este greu....lângă tine e mereu Dumnezeu! :))))

L. Diana

"Fashion fades, only style remains the same."Coco Chanel

TeaTime with Lilly

let's have a cup of words

Andreea Cristea Travel

Calatoreste cu Andreea Cristea

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

RĂZVAN NOVAC PHOTOGRAPHY

CĂLĂTOR, FOTOGRAF, BLOGGER

