Bruxelles – Atomium

Așa cum vă povesteam aici, în Bruxelles am mers la Mini Europa și la Atomium în aceași zi. Am ales varianta de bilet combinat, Mini Europa+Atomium care a costat 18,80 euro de persoana. Cum am ajuns acolo, am făcut poze în toate ipostazele deoarece Atomiumul este simbolul orasului si nu as fi vrut sa ajung acasa si sa ma plang ca nu am destule poze.

atomium-poza-plecare-pret atomium-bruxelles-vizita-calatorie

Structura atomului a fost construita pentru Expozitia Mondiala din anul 1958 ce a fost gazduita de Bruxelles si a fost proiectat de Andre Waterkeyn. Initial s-a intentionat ca aceasta structura sa ramana in picioare doar pe perioada expozitiei insa s-a bucurat de foarte multa popularitate si a ramas permanent acolo. Astazi a devenit un obiectiv turistic important al orasului Bruxelles.

atomium-structura-bilet-pret

Atomiumul este o structura care reprezinta o unitate a unui cristal de fier. Are noua sfere din otel (care initial au fost facute din aluminiu) și care sunt legate intre ele prin tunele. Intraga structura are o inaltime de 102 metri, iar sferele au diametrul de 18 metri. Stabilitatea sa este asigurata de 3 perechi de stalpi de sustinere.

Odată ce am avut biletele în mână, ne-am îndreptat spre intrarea din acest atom de fier. Pentru a urca la ultimul nivel se ia un lift, care în anul 1958 când a fost dat în folosință a fost cel mai rapid ascensor din lume.

urcare-lift-atomium-panorama-bruxelles

Noi am urcat cu liftul și am vazut panorama orasului de acolo, se vede chiar si parcul Mini Europa.

bruxelles-vazut-din-atomium bruxelles-de-sus atomium-de-sus mini-europa-atomium vedere-panorama-atomium

La iesire este un magazin de suverniruri de unde este evident ca ne-am cumparat un magnet. Ma bucur enorm ca am urcat in sfera, pentru ca a fost o atmosfera deosebita sa vezi tot orasul din Atomium.

Acest articol face parte din mini turul Europei de anul acesta!

4 comments

  1. Foarte fain! Ai stat cazată prin Bruxelles sau doar în tranzit?

    1. Da, am si stat in Bruxelles. Urmeaza sa scriu despre cazare si despre ce am mai vizitat acolo. Calatorii frumoase sa ai!

  2. Larisa, eu te invidiez că apuci să călătorești atât de mult!
    Mi-ar place să citesc mai multe detalii despre cazare și transport. Cred că ar fi și ele utile 😀

    1. Multumesc mult. Acum scriu articolul pentru Bruxelles legat de cazare si alte obiective…sunt prea multe sa le fi inclus intr-un singur articol :)…iar transportul la aceasta calatorie a fost masina, practic a fost un road trip prin Europa. Te pup

Leave a Reply

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O parte din Mine

Alege sa trăiești, alege să iubești chiar dacă îți este greu....lângă tine e mereu Dumnezeu! :))))

L. Diana

"Fashion fades, only style remains the same."Coco Chanel

TeaTime with Lilly

let's have a cup of words

Andreea Cristea Travel

Calatoreste cu Andreea Cristea

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

RĂZVAN NOVAC PHOTOGRAPHY

CĂLĂTOR, FOTOGRAF, BLOGGER

