Eurotrip 2015 – Bruxelles

Dupa ce am vizitat Amsterdam-ul, am plecat spre Bruxelles, orasul de la care a inceput toata nebunia cu road trip-ul prin Europa. Am plecat din Amsterdam in jur de ora 14:00 si la ora 16:00 am ajuns la apartamentul la care aveam rezervare in Bruxelles.

Am stat la Condo Gardens Brussels Studios, o cladire de apartamente situata la 5 minute de o statie de metrou si la 20 minute de mers pe jos in centru. Am platit 60 euro pe apartament pentru o noapte, am avut doua camere, baie privata, televizor si bucatarie. In plus, am platit si parcarea separat, a costat 12 euro pentru 24 ore dar mi-a placut ca a fost parcare privata.

Am plecat pe jos spre Piata centrala-Grote Markt din Bruxelles. In drumul spre piata, am trecut pe langa foarte multe cladiri de birouri, foarte impunatoare. Mi s-a parut putin ciudat ca unele cladiri au denumirea de World Trade Center, va spun sincer nu mi-ar placea sa lucrez intr-o asfel de cladire gandindu-ma la ce s-a intamplat in America pe 11 septembrie.

cladiri-birouri-bruxelles

world-trade-center-bruxelles

Am admirat cladirile (chiar visam ca sunt intr-un oras american) si de aici am ajuns in centru destul de repede. Pe drum, am admirat arhitectura cladirilor, am intrat in biserici si in magazinele cu suveniruri.

biserica-bruxellesbiserica-bruxelles-obiectiv

Am vrut sa mancam la restaurant, insa preturile mi s-au parut putin mai mari decat in alte orase europene, doar e capitala Uniunii Europene. De exemplu, o salata era cel putin 18-20 euro pe terasa/pentru o persoana. Asa ca, fara sa vrem, am ales sa mancam la MC-ul situat din fata Bursei din Bruxelles. Chiar si Pizza Hut e situat tot acolo, insa preturile mi s-au parut mult mai mari.

bursa-bruxelles-obiectiv

Mergand pe jos, in plimbare, am ajuns pe stradutele care dadeau in Piata Centrala din Bruxelles. Mi s-a parut o piata foarte frumoasa, iar decoratiile de pe cladiri sunt cu adevarat spectaculoase.

primaria-bruxelles-piata-centrala-grote

Cladirea este inca locul in care isi are biroul primarul orasului Bruxelles. Personalul administrativ isi are sediul in alta cladire pe Bulevardul Anspach. In prima jumatate a anilor 1990, turnul primariei din Bruxelles a fost complet restaurant iar in urmatorii ani, fatada a fost si ea curatata si restaurata acolo unde a fost nevoie.

cladiri-bruxelles-piata-centrala cladiri-bruxelles-belgia

Era o atmosfera foarte relaxanta. Foarte multe personae stateau la terase si o parte din ei stateau pe jos in piata, fara nicio grija.

arhitectura-piata-centrala piata-centrala-grote-bruxelles

Din Piata Centrala din Bruxelles, am mers pe stradute pana am ajuns la statuia lui Manneken Pis, baietetul care face pipi si este foarte cunoscut. Nimeni nu stie exact  de ce aceasta statuie deloc prea impunatoare a devenit atat de celebra.  Actuala statuie din bronz este opera lui Jerome Duquesnoy dar a existat o sculptura din piatra asemanatoare si mult mai veche care data cel putin din anul 1388. Aceasta a fost furata de mai multe ori si intr-un final i s-a pierdut urma complet. Oricum, statuia este foarte mica in realitate.

Manneken-Pis-bruxelles-obiectiv

Dupa aceea, am facut o plimbare din centru spre Palatul Regal. Palatul Regal din Bruxelles, numit deseori Palatul Regal al Belgiei este o resedinta regala oficiala situata in centrul capitalei Belgiei. Desi in trecut a fost folosit drept locuinta de catre multi regi, astazi este rar folosit de Familia Regala a Belgiei care locuieste in Castelul Regal de la Laeken aflat la marginea orasului Bruxelles.

palatul-regal-bruxelles-obiectiv

Noi ne-am tot plimbat pe jos prin oras pana s-a intunecat. Am ajuns tarziu la Comisia Europeana, nu se prea vedea nimic, asa ca dis de dimineata am mers sa vedem cladirea iar. Mi s-a parut o cladire moderna si mi-a placut enorm sa ii vad pe toti angajatii imbracati la costum. Visul meu este sa ajung sa lucrez acolo ca functionar public european.

comisia-europeana-bruxelles bruxelles-cladire-comisia-europeana comisia-europeana-bruxelles

Dupa aceea am vizitat Mini Europa si Atomiumul, care merita vizitate si despre care am scris articole separate cu mai multe informatii.

Mi-a placut mult orasul, insa nu consider ca este un oras turistic, mi se pare ca este mai mult un oras unde poti discuta politica si sa faci afaceri. Oricum, eu cred ca trei zile aici sunt suficiente pentru a vizita obiectivele principale.

Mai multe imagini din Bruxelles le puteti vedea aici.

Acest articol face parte din mini turul Europei de anul acesta!

2 comments

  1. in Bruxelles se poate manca rezonabil si in centru dar in afara stradutelor f. turistice. Dar asta o invatai dupa ani de zile…

    1. Ma gandesc ca asa e. Daca stai o perioada intr-un oras, stiti multe lucruri care nu le poti afla in cateva ore sau zile ca turist.

Leave a Reply

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

O parte din Mine

Alege sa trăiești, alege să iubești chiar dacă îți este greu....lângă tine e mereu Dumnezeu! :))))

L. Diana

"Fashion fades, only style remains the same."Coco Chanel

TeaTime with Lilly

let's have a cup of words

Andreea Cristea Travel

Calatoreste cu Andreea Cristea

SLOWAHOLIC®

A personal blog about traveling and taking time to enjoy the good, the fun and the lovely.

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

RĂZVAN NOVAC PHOTOGRAPHY

CĂLĂTOR, FOTOGRAF, BLOGGER

